پایان عملیات نجات نوجوانان تایلندی گرفتار در یک غار، پس از ۱۸ روز + تصاویر

پایان عملیات نجات نوجوانان تایلندی گرفتار در یک غار، پس از ۱۸ روز + تصاویر
سه شنبه 19 تير 1397 - 18:11

تیم‌های امداد و نجات با کمک غواصان توانستند اعضای یک تیم فوتبال نوجوانان را بعد از نزدیک به سه هفته، نجات دهند.

العالم - آسیا

نیروهای امدادی روز سه‌شنبه آخرین نفرات باقی‌مانده از تیم فوتبال گرفتار در غاری در تایلند را نجات دادند، تا این عملیات پیچیده پس از ۱۸ روز با موفقیت به پایان برسد.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی. بی. سی»، ۱۲ نفر از اعضای یک تیم نوجوان تایلندی به همراه مربی آن‌ها از روز ۲۳ ژوئن (۲ تیر) بعد از بارش شدید باران و وقوع سیل در این غار گرفتار شده‌ بودند.

۹ روز بعد از این اتفاق، تیم‌های امداد توانستند اعضای این تیم فوتبال را زنده پیدا کنند و عملیات نجات آنان از همان روز آغاز شد. کودکانی که نجات پیدا کرده‌اند به مدت هفت روز تحت مراقبت پزشکی خواهند بود.

بارندگی شدید و جمع شدن آب در مسیر منتهی به محل استقرار این کودکان موجب شده بود تا آن‌ها برای خروج از این محل، دو بار مجبور به چند دقیقه شنا زیر آب باشند. همین امر موجب شده بود تا تیم‌های امدادی، از جمله نیروهای ویژه چند کشور، یک هفته برای برنامه‌ریزی عملیات خروج، وقت صرف کنند.

نهایتا عملیات خروج از سه روز پیش آغاز شد و هر روز ۴ نفر از کودکان از غار خارج شدند. به گفته یک منابع آگاه، این کودکان ابتدا بی‌هوش شده‌اند و با نصب اکسیژن، توسط غواصان از غار خارج شده‌اند. نجات معجزه‌آسای این کودکان در حالی رخ داد که ابتدا تصور می‌شد آن‌ها گرفتار سیل یا رانش زمین شده و جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها