كارشناس امور راهبردي و اقتصادي لبنانی:

فعالیت های ایران منطبق با قوانین آژانس است

فعالیت های ایران منطبق با قوانین آژانس است
شنبه 11 شهريور 1391 - 18:17

كارشناس لبناني امور راهبردي و اقتصادي فعاليت هاي هسته اي ايران را دقيقا منطبق با قوانين آژانس بين المللي انرژي هسته اي دانست.

" بيار عازار "روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد، پس از سازمان ملل بزرگ ترين تشكل بين المللي است كه از دو شاخه سياسي و اقتصادي - توسعه برخوردار است.


کارشناس لبنانی، افزود : اين جنبش از زمان شكل گيري، جهان را به دمكراتيزه كردن روابط بين المللي با احترام به حاكميت و استقلال كشورها و حفظ صلح و امنيت بين المللي دعوت كرده است و با شروع بحران اقتصادي كشورهاي عضو این جنبش خواستار شكل گيري نظام اقتصادي بين المللي جديدي هستند.

 

عازار با رد ادعای برخی ناظران سیاسی که آمریکا را ابر قدرتی جهان می دانند، گفت: هدف آمريكا شانه خالي كردن از دستور كار و قوانين سازمان ملل است و این کشور همواره از حق وتو براي دستيابي به اهداف خود استفاده می کند.

وي افزود: نومحافظه كاران آمريكايي كه فرزندان مسيحيت و صهيونيسم هستند، به ويژه در زمان رياست جمهوري جورج بوش خواستار انحلال سازمان ملل و تشكيل سازماني جايگزين شدند تا بتوانند برای جهان تصمیم گیری کنند.

این كارشناس امور راهبردي و اقتصادي لبنانی پرونده هسته اي ايران را مهم ترين پرونده ای دانست که باعث کشمکش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است و گفت: ايران در اداره مذاكرات با آژانس بين المللي انرژي اتمي و گروه 5+1 به دستاوردهاي بزرگی دست يافته است.

 

بیار عازار افزود:مذاكره كنندگان ايراني از آژانس مي خواهند پس از چندين بازرسي از تاسيسات هسته اي ايران يك دليل و مدرك ارائه دهند كه ثابت كند كه ايران خواهان دستیابی به سلاح اتمي است؛ اما آژانس تاكنون چنين دليل و مدركي ارائه نكرده است.

 

وی با اشاره به اینکه قوانين آژانس حق توليد انرژي هسته اي براي مقاصد صلح آميز را به رسميت مي شناسد و ایران دقیقا در مسیر صلح آمیز انرژی هسته ای فعالیت می کند، گفت: بر این اساس اظهارات آيت الله خامنه اي در سخنراني افتتاحيه جنبش عدم تعهد، سخني كاملا دقيق و درست است.

20:48.31
26




پربیننده ترین خبرها