تشدید محاصره در نوار غزه/ توقف دومین کشتی شکست محاصره توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی

تشدید محاصره در نوار غزه/ توقف دومین کشتی شکست محاصره توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی
سه شنبه 19 تير 1397 - 19:53

دومین کشتی لغو محاصره نوار غزه حامل شماری بیمار و زخمی که برای درمان در خارج از نوار غزه امروز سفر خود را آغاز کرده بود توسط رژیم اشغالگر متوقف شد.

العالم - فلسطین اشغالی  

در غزه دومین کشتی شکستن محاصره که حامل چندین زخمی و مجروح بود توسط اشغالگران موقف شد.

این در حالی است که پس از حملات نیروهای اشغالگر صهیونیستی به نقاط مختلف کرانه باختری اشغالی، به بازجویی و بازداشت فلسطینینان در کرانه باختری ادامه دادند.

جوانان فلسطینی به مقابله با نیروهای اشغالگر پرداختند و به دنبال حمله این نیروها به دو شهر جنین و قلقیلیه در شمال کرانه باختری، درگیری های شدیدی درگرفت و شماری جوان نیز بازداشت شدند.

روستای کفرمالک واقع در شرق رام الله در کرانه باختری نیز شاهد ورود اشغالگران به این روستا و حمله به منازل آنان شد که به زخمی شدن جوانی فلسطینی منجر شد.

نیروهای اشغالگر در شهر نابلس نیز به چندین منطقه در اطراف این شهر حمله کردند که به درگیری هایی با جوانان منجر شد. نیروهای اشغالگر در طی این درگیری ها  بمب های صوتی و گاز اشک اور به سوی فلسطینینان  شلیک کردند.

برخی منابع محلی نیز اعلام کردند نیروهای اشغالگر شب گذشته و بامداد امروز دست به بازداشت گسترده شهروندان زده و 17 شهروند که برخی اسرای آزاد شده بودند را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در نوار غزه نیز جنبش حماس ، رژیم صهیونیستی را مسئول همه پیامدهای  سیاست های تبعیض نژادی افراطی اشغالگران در کاهش مناطق ماهیگیری در سواحل غزه و تشدید قوانین گذرگاه ها و تصمیم اشغالگران در بستن گذرگاه کرم ابوسالم تنها گذرگاه کالاها به نوار غزه دانست.

"فوزی برهوم " سخنگوی حماس نیز گفت:سکوت کشورهای منطقه و محافل بین المللی در برابر جنایت غزه ، اشغالگران را به ادامه اقدامات جنایتکارانه مخالف با حقوق بشر و قوانین بین الملل تشویق کرده است.

وی تاکید کرد: اقدامات اشغالگران جنایت جدید غیرانسانی است که به پرونده اشغالگران در حق فلسطینیان افزوده می شود.

جنبش جهاد اسلامی نیز اقدامات اشغالگران را اعلان جنگ دانست که مقاومت توانایی پاسخ دادن بدان را دارد.

پربیننده ترین خبرها