پزشکان انگلیس بیماری شیخ عیسی قاسم را تائید کردند

پزشکان انگلیس بیماری شیخ عیسی قاسم را تائید کردند
چهارشنبه 20 تير 1397 - 01:18

منابع نزدیک به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که برای درمان به لندن سفرکرده، می‌گویند که پزشکان انگلیسی بیماری وی را مطابق با تشخیص پزشکان بحرینی تائید کرده‌اند.

العالم-بحرین

گروه نزدیکان این روحانی برجسته در سومین بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرده، گفته‌اند که بررسی‌های مقدماتی توسط پزشکان صورت گرفته و بیمارستانی آمادگی درمان او را دارد.

این بیانیه می‌افزاید: پزشکان با اشاره به کهولت سن و وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم گفته‌اند که پیش از آغاز مراحل درمانی نیاز است که متخصصین دیگری درباره پرونده او نظر دهند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که طی دو سال گذشته از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه در محاصره به سر می‌برد شامگاه دیروز برای درمان وارد لندن شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت. بااین‌حال جزئیاتی از محل اقامت و درمان وی به لحاظ مسائل امنیتی افشا نشده است.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین جمعه گذشته در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که آیت‌الله قاسم برای درمان به خارج از بحرین منتقل می‌شود. بن احمد همچنین افزود که شیخ قاسم بنا به دستور مستقیم «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین برای درمان بیماری‌اش به لندن منتقل می‌شود.

هم‌زمان روزنامه الکترونیکی «رای‌الیوم» به نقل از برخی منابع پزشکی آگاه نوشت که این روحانی برجسته بحرینی به بیماری سرطان مبتلا شده و بیماری او در مراحل اولیه قرار دارد.

«جلال فیروز» نماینده پیشین مجلس بحرین، انتقال آیت‌الله قاسم به لندن را نشانه دستپاچگی رژیم آل خلیفه دانست و هشدار داد که فوت این روحانی برجسته می‌تواند پیامدهای سیاسی گسترده‌ای برای منامه به همراه داشته باشد.

نماینده پیشین مجلس بحرین همچنین اظهارات ادعایی مقام‌های رژیم آل خلیفه درباره تأمین هزینه درمان او از سوی دولت بحرین را تکذیب و تصریح کرد که مخارج او را خیرین بحرینی پرداخت خواهند کرد.

وی توضیح داد: 'آنچه از سوی دولت بحرین مبنی بر تأمین مخارج درمان آیت‌الله قاسم مطرح می‌شود صحت ندارد. پیروان او در انگلیس هزینه درمان ایشان را متقبل خواهند شد.'

دولت بحرین از خرداد سال 95 آیت‌الله قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وی را به محاصره درآورده است.

از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و سال گذشته نیز پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرارگرفته بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراض‌های خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

جلال فیروز درباره احتمال ممانعت آل خلیفه با بازگشت شیخ عیسی قاسم به بحرین گفت: او خود را متعلق به بحرین می‌داند و تمام عمر ارزشمندش را صرف مبارزه با رژیم آل خلیفه کرده‌است، بنابراین تا آخرین لحظه دست از آرمان‌های خود برنخواهد داشت.

وی با این حال عنوان کرد: همه احتمال‌ها وجود دارد؛ اما پیروان شیخ عیسی قاسم در حال حاضر نگران سلامت او بوده و مسائل دیگر در اولویت دوم قرار دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها