دبیر کل ناتو: تقویت ناتو اساس روابط فراآتلانتیک است/ ناتوی قوی برای آمریکا مهم است

دبیر کل ناتو: تقویت ناتو اساس روابط فراآتلانتیک است/ ناتوی قوی برای آمریکا مهم است
چهارشنبه 20 تير 1397 - 14:01

دبیر کل ناتو درباره برگزاری نشست حاضر این سازمان در بروکسل گفت که چنین نشستی برای تقویت توان دفاعی حائز اهمیت است.

العالم - اروپا

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل درباره نشست اعضای این سازمان گفت «این نشست خیلی مهم است و نشان می‌دهد که ما تمام ۲۵ متحدان عضو ناتو، با یکدیگر قادر به انجام کارهای بیشتری هستیم. من مطمئن هستم با وجود بحث‌ها و تفاوت‌ها ما می‌توانیم توان دفاع جمعی خود را تقویت کنیم و می‌توانیم توان خود برای مبارزه با تروریسم را افزایش دهیم».

وی در ادامه گفت در گذشته برخی اعضای ناتو بودجه اختصاصی کشورشان برای این سازمان را کاهش داده بودند اما امروز همه شاهد آن هستند که کشورهای عضو در اروپا و کانادا مبالغ بیشتری را به این سازمان اختصاص می‌دهند.

استولتنبرگ گفت که سال گذشته میلادی بر اساس طرح‌های ملی، اعضای ناتو توافق کرده‌اند ۶۶ میلیارد دلار از اکنون تا سال ۲۰۲۴ به بودجه این سازمان اضافه شود. 

وی افزود، ناتوی قوی برای اروپا و البته برای آمریکا هم حائز اهمیت است بنابراین این نشست برای نشان دادن این که با وجود اختلافات ناتو قادر است خود را تقویت کند، مهم است و ناتو بنیاد روابط فراآتلانیتک است. 

وی در ادامه گفت که با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگوهایی خواهد داشت و تمام اعضای ناتو با پیشنهاد وی برای اختصاص بودجه بیشتر توافق دارند و می‌گویند بودجه مناسب و تقسیم‌بندی منصفانه در بودجه باید میان همه اعضای وجود داشته باشد. 

استولتنبرگ در ادامه گفت، تمام نشست‌های ناتو مهم هستند و این نشست از نشست‌های عادی مهم‌تر است چرا که این سازمان با مسایل پیچیده‌تر، با چالش‌های جدید و با تهدیدات جدید چون مسئله روسیهف مسایل خاورمیانه و آفریقا روبرو شده است. 

پربیننده ترین خبرها