اذعان روزنامه صهیونیستی به دروغگویی تل‌آویو 

اذعان روزنامه صهیونیستی به دروغگویی تل‌آویو 
چهارشنبه 20 تير 1397 - 16:30

یک روزنامه صهیونیستی دروغ این رژیم درباره روستای «خان‌احمر» در حومه قدس برای اجرایی کردن نقشه‌‌های مورد نظر را فاش کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد رژیم صهیونیستی رسماً از  قصد خود برای تخریب روستای بدوی «خان احمر» در حومه قدس خبر داده است.

در گزارش این روزنامه آمده است؛ رژیم صهیونیستی در تمام مدت به دروغ مدعی شده بود روستای خان‌احمر بر روی زمین‌های دولتی بنا شده و همین را بهانه‌ای برای تخریب این روستا قرار داده بود اما شکایتی که اهالی آن ارائه کردند، ثابت کرد خان‌احمر از جمله زمین‌هایی که می‌گویند نیست و جزء املاک خصوصی و ثبت‌شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، مقامات رژیم صهیونیستی هفته گذشته ، تصمیم خود برای تخریب روستای خان‌احمر طی روزهای آینده را ابلاغ کرده‌اند.

پس از روزهای سختی که ساکنان این روستا طی هفته گذشته داشتند بالاخره گروهی از وکلای هیات مقابله با دیوار حائل و شهرک‌سازی صهیونیستی (وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف") موفق شدند حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای تعلیق موقت تخریب روستای خان احمر را تا 11 جولای (20 تیرماه) بگیرند.

بر اساس گزارش مذکور، کامیون‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر چندین «کانکس» به این منطقه آورده‌اند و احتمال قصد دارند پس از تخریب روستا، اهالی آن را در داخل این کانکس‌ها جای دهند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در 24 ماه می (3 خرداد 1397) دستور تخریب نهایی خان‌احمر را صادر کرد که در صورت عملی شدن این موضوع، 200 فلسطینی در قالب 45 خانواده آواره خواهند شد.

در همین راستا، وبگاه النشره امروز (چهارشنبه) اعلام کرد رژیم صهیونیستی ورودی‌های خان‌احمر را با موانع سیمانی مسدود کرده است و مانع از ورود کسانی شده است که قصد اعلام همبستگی با ساکنان این روستا و برگزاری تجمع را داشته‌اند.

این منطقه برای رژیم صهیونیستی  از موقعیتی راهبردی برخوردار است و وجود روستای مذکور مانع توسعه شهرک‌های «معالیه ادومیم» و «کفار ادومیم» بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها