معترضان نیجریه‌ای خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند +تصاویر

معترضان نیجریه‌ای خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند +تصاویر
چهارشنبه 20 تير 1397 - 19:20

هزاران نفر از مردم نیجریه با برپایی تظاهرات در مقابل سفارت کشورهای غربی در پایتخت کشورشان، خواستار آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی شدند.

العالم-افریقا

یک فعال سیاسی عضو دفتر رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه با ارسال تصاویر تظاهرات آبوجا در حساب توئیتری خود، اعلام کرد که هزاران نفر از هواداران شیخ زکزاکی خواهان آزادی این رهبر دینی شده اند.

طبق گزارش ها، مردم نیجریه مقابل سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و کانادا تجمع کرده و خواستار آزادی شیخ زکزاکی توسط "دارودسته ظالمان" شده اند.

دو سال و نیم پیش بود که نیروهای نظامی نیجریه‌ به خانه شیخ زکزاکی حمله کرده و این رهبر شیعی و همسرش را دستگیر کردند. گفته می‌شود در این حمله کسانی که قصد داشتند از زکزاکی و همسرش حفاظت کنند به قتل رسیدند.

حدود 350 عضو جنبش شیعه در نیجریه در این درگیری‌ها کشته شدند. شیخ زکزاکی نیز در این حمله به‌شدت آسیب دید و گفته می‌شود خانه وی توسط نیروهای ارتش ویران شد.

دولت نیجریه پس از دستگیری زکزاکی، سرکوب جنبش اسلامی نیجریه را تشدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش اسلامی نیجریه، شیعیان 24 آبان 1394 در اقدامی نمادین مراسم راهپیمایی اربعین را برگزار می‌کردند که هدف حمله قرار گرفتند. نیروهای نیجریه با گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور عزاداران شیعه را هدف قرار دادند که حدود 100 کشته به‌جا گذاشت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها