دیدار پادشاه عربستان با شرکت کنندگان در نشست صلح در افغانستان

دیدار پادشاه عربستان با شرکت کنندگان در نشست صلح در افغانستان
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 10:11

پادشاه عربستان در دیدار با هیاتی از علمای شرکت‌کننده در نشست بین‌المللی افغانستان در مورد "بسته شدن صفحه گذشته و گشوده شدن صفحه جدیدی در افغانستان" سخن گفت.

العالم- عربستان سعودی 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ملک سلمان بن عبد العزیر آل سعود، پادشاه عربستان در کاخ السلام در جده با هیاتی از  شرکت‌کنندگان در  نشست بین‌المللی در مورد صلح و ثبات در افغانستان دیدار  و از تلاش‌های آنها و سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری این نشست قدردانی کرد.

وی خطاب به این افراد گفت: شما بهترین کسانی هستید که برای خدمت به اسلام و مسلمانان و یکپارچگی دیدگاه آنها، از بین بردن جنگ‌ها، بحران‌ها، و آفت‌های افراط‌گرایی و تروریسم تلاش می‌کنید.

پادشاه عربستان گفت: عربستان از زمان آغاز بحران افغانستان در کنار مردم این کشور بوده و علاوه بر ارائه کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به این کشور  تلاش‌های سیاسی پیاپی را برای دور کردن طایفه‌گرایی و اختلاف میان گروه‌های افغانی به کار گرفته است.

وی خطاب به دانشمندان حاضر در این نشست گفت: ما امروز نسبت به این مساله خوش‌بین هستیم که تلاش‌های شما در بستن صفحه گذشته و گشودن صفحه جدید در افغانستان اثرگذارخواهد بود و برای ملت افغانستان امنیت و ثبات را به ارمغان خواهد آورد؛ این امر نیازمند گفت‌وگو و آشتی طبق سفارشات دین مبین اسلام است.

پربیننده ترین خبرها