عفو بین الملل: رفتار امارات در زندانهای یمن جنایت جنگی است

عفو بین الملل: رفتار امارات در زندانهای یمن جنایت جنگی است
پنج‌شنبه 21 تير 1397 - 11:44

'سازمان عفو بین الملل' در گزارشی اعلام کرد که رفتار امارات با افراد بازداشت شده در زندان های سری در یمن جنایت جنگی محسوب می شود.

 

العالم - یمن

این سازمان در گزارش جدید خود به نقض حقوق بشر در زندان های سری امارات در یمن اشاره و اعلام کرد که این رفتارها جنایت جنگی است و این کشور باید در این زمینه تحقیق فوری را آغاز کند.

این گزارش افزود: عفو بین الملل در این پرونده به این نتیجه رسیده که نیروهای تحت حمایت امارات در یمن بازداشت های تاسف آور و سیاست شکنجه در زندانهای سری را دنبال می کنند.

امارات یکی از اعضای ائتلاف نظامی علیه یمن است که طی سه سال گذشته با حمله به این کشور علاوه بر کشته یا زخمی کردن سی هزار یمنی ، بخش اعظمی از زیرساخت های این کشور را نابود کرده اند.

خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' خرداد ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که 18 زندان سرّی در جنوب یمن وجود دارد که امارات و متحدانش آن را اداره می کنند و بیش از 2 هزار زندانی یمنی در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار دارند.

به نوشته آسوشیتدپرس، بستن زندانیان به میله و قرار دادن آنها بر روی آتش، یکی از نمونه های این شکنجه ها است.

در همین خصوص، گروهی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی که در ژانویه گذشته (دی /بهمن) تهیه کردند، امارات را مسئول شکنجه زندانیان به وسیله ضرب و شتم، شوک الکترونیکی، محرومیت از درمان و خشونت جنسی معرفی کردند.

ناظران تاکید کردند که رهبران جنوب یمن که هوادار امارات هستند، به بازیچه ای در دست ابوظبی تبدیل شده اند که نه تنها عملیات نظامی را در این منطقه مدیریت می‌ کنند، بلکه شبکه ای از زندان‌های سری ایجاد کرده‌ اند که در آنجا یمنی های اهل جنوب را با انواع شکنجه و سرکوب، از پای در می آورند.
 

پربیننده ترین خبرها