ورشکستگی شرکت صهیونیستی به دلیل قطع گاز مصر

ورشکستگی شرکت صهیونیستی به دلیل قطع گاز مصر
يکشنبه 12 شهريور 1391 - 16:18

العالم - لغو توافقنامه هاي صادرات گاز مصر به رژيم صهيونيستي و انفجار در خط لوله انتقال گاز، درآمد يك شركت نفتي مشترك آمريكايي اسرائيلي را كاهش داده و آن را در آستانه ورشكستني قرارداده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم شركت آمريكايي - اسرائيلي " امپال امريكن " سرمايه گذار بزرگ در بخش انرژي رژيم صهيونيستي و شركتهاي ديگر پس از آنكه به دليل انقلاب 25 ژانويه مصر و قطع صادرات گاز آن كشور به اسرائيل بخش عمده درامدهاي خود را از دست داد، از دادگاهي در منهتن نيويورك درخواست حمايت در برابر ورشكستگي كرده است.

اين شركت درماههاي گذشته نتوانست اقساط وامهاي خود را كه بالغ بر 298 ميليون دلار است بپردازد.

درآمد اين شركت كه دوازده و نيم درصد سهام شركت گاز " خاورميانه " را در اختيار دارد ،پس از آنكه مصر توافقنامه صادرات گاز طبيعي به اسرائيل از طريق شركت گاز خاور ميانه را لغو كرد به شدت تحت تاثير قرار گرفت.

امپال كه مقر آن در فلسطين اشغالي است اعلام كرد شركت گاز خاور ميانه يكي از دو شركتي است كه گاز طبيعي بازار اسرائيل را تامين مي كردند.

اين شركت تاكيد كرد طي 8 ماه تلاش كرد  براي دستيابي به توافق بلندمدت به منظور  بازنگري در سررسيد وامها با وام دهندگان مذاكره كند اما با شكست مواجه شده است.

 شركت انحصاري گاز مصر " ايجاس " و سازمان ملي نفت آن كشور در ماههاي گذشته قرارداد خود با شركت " خاورميانه " كه صادرات گاز به اسرائيل را برعهده دارد براي هميشه لغو كردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها