مردم آلمان خواستار خروج سربازان آمریکایی از کشورشان هستند

مردم آلمان خواستار خروج سربازان آمریکایی از کشورشان هستند
جمعه 22 تير 1397 - 06:41

نتایج یک نظرسنجی که پیش از حمله لفظی اخیر ترامپ به آلمان‌ها انجام گرفته، نشان می‌دهد که مردم آلمان خواستار خروج چند ده هزار سرباز آمریکایی مستقر در کشورشان هستند.

العالم-اروپا

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از مردم، خروج چند ده هزار سرباز آمریکایی از کشورشان را خواستارند.

آنطور که واشنگتن‌تایمز گزارش داده، این نظرسنجی توسط خبرگزاری آلمان (DPA) و یک روز پیش از برگزاری نشست اخیر سران ناتو در بروکسل، انجام گرفته است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز نشست سران ناتو، آلمان را «اسیر» روسیه خواند؛ ترامپ از اتکای آلمان به گاز روسیه و استقبال برلین از کشیده شدن خط لوله «نورد استریم» ناراضی است.

این اظهارنظر عجیب ترامپ با واکنش فوری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روبرو شد؛ وی گفت که روزهای تسلط اتحاد جماهیر شوروی سابق بر آلمان شرقی را به چشم دیده و حالا خوشحال است که آلمان حالا دیگر تصمیمات حاکمیتی خود را با استقلال می‌گیرد.

نظرسنجی خبرگزاری آلمان نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از مردم آلمان خواهان خروج سربازان آمریکایی از کشور خود هستند؛ حدود ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در آلمان مستقرند.

۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق ماندن سربازان آمریکایی و ۲۱ درصد بی‌نظر بوده‌اند. سربازان آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم در آلمان غربی مستقر شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها