ولایتی: روسای جمهوری آمریکا سیاست واحدی مقابل ایران داشتند

ولایتی: روسای جمهوری آمریکا سیاست واحدی مقابل ایران داشتند
جمعه 22 تير 1397 - 20:04

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری اعلام کرد: روسای جمهوری آمریکا در 40 سال گذشته، سیاست واحدی مقابل جمهوری اسلامی ایران داشتند و همواره به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی بودند.

العالم - ایران / سیاسی

علی اکبر ولایتی پس از شرکت در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز که از آن 40 سال می گذرد، شاهد هستیم که هیچ رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار نیامد که سیاست مقابله با انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار ندهد.

به گفته وی، تنها تفاوت رئیس جمهوری کنونی آمریکا با روسای جمهوری پیشین در این است که وی بی پرده سخن می گوید و رعایت ادب دیپلماتیک را در صحن بین المللی نمی کند، از این رو سخنان او انعکاس بیشتری دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: صرف نظر از اینکه رئیس جمهوری آمریکا مودب یا بی ادب باشد، شاهد بوده ایم که سیاست همه آنها در مقابل ایران تفاوتی نکرده است و این رویکرد در سیاست بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، اوباما و ترامپ دیده شد.

وی با بیان اینکه مقابله با جمهوری اسلامی ادامه یافته است، افزود: برخی از روسای جمهوری آمریکا همچون باراک اوباما با پنبه سر می بریدند اما امروز فردی به نام دونالد ترامپ رعایت حداقل موازین ادب را در عرصه بین المللی نمی کند.

ولایتی ادامه داد: اوباما، بوش، کلینتون و حالا ترامپ همگی قراردادهای خود با ایران و دیگران را نقض کردند، همانطور که دیدیم قرارداد موشکی با روسیه را هم نقض کردند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه، ادامه داد: آنها همواره سخنان تکراری می زنند و بدعهد هستند؛ شاهد هستیم که همه جا هم در پیاده کردن اهداف خود ناموفق بوده اند، بنابراین اعتباری ندارند، رئیس جمهوری فعلی که از قبلی ها بی اعتبارتر است بنابراین کسی به اظهارات وی توجه نمی کند.
ولایتی با بیان اینکه امروز نه ترامپ قوی تر از روسای جمهوری قبلی است و نه جمهوری اسلامی ایران ضعیف تر از گذشته، یادآور شد: امروز قدرت ایران ده ها برابر بیشتر از پایان جنگ ایران و عراق است و دولت آمریکا نیز مشکلات بیشتری در صحنه بین المللی دارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: چه کسی تصور می کرد که بین آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اختلاف نظرهای جدی دیده شود، این مساله نشانگر ضعف درونی این تشکیلات (ناتو) است.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» در سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غرب، در مسکو تاسیس شده است.

این باشگاه سیاسی با همکاری کارشناسان 62 کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارائه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است. 
 

پربیننده ترین خبرها