دو سازمان حقوق بشر خواستار شدند:

نبیل رجب باید فوری آزاد شود

نبیل رجب باید فوری آزاد شود
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 06:51

دو سازمان "اول حقوق بشر"و "خبرنگاران بدون مرز" در بيانيه هاي جداگانه خواستار آزادي نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر بحرين شدند كه به اتهام برگزاري راهپيمايي غيرقانوني و شرکت در آن از سه ماه پيش در زندان به سر مي برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پيش بيني مي شود نبیل رجب امروز دوشنبه (5اگوست 2012) براي تجديد نظرحكم قضائي در حق خود به اتهام پخش یک سرود در شبکه های اجتماعی در اینترنت و برگزاري راهپيمايي غير قانوني و مشاركت درآن در دادگاه حاضر شود.

"بريان دولي" مسئول برنامه مدافعان حقوق بشر سازمان "اول حقوق بشر"گفت :عليرغم وعده هاي مقامات بحريني مبني برآزادي بيان افراد ، رجب هنوز به دليل بيان عقايد خود در بازداشت به سر مي برد وشايسته است دولت آمريكا از مقامات بحريني بخواهد كه  بدون درنگ و بدون قيد و شرط رجب را آزاد كرده و به ايجاد تنگناها و محدوديتها و بازداشت مدافعان حقوق بشر، پايان دهد.

اين سازمان همچنين خواستار آزادي زينب الخواجه فعال حقوقي شد كه روز پنجشنبه گذشته ( 2اگوست 2012 ) پس از مشاركت در اعتراض مسالمت آميز بازداشت شد.

اين در حالي است كه وي همچنین پس از شليك گلوله گازاشك آور از فاصله نزديك به شدت از ناحيه ساق پا دچار آسیب دیدگی شد.

دولي خاطرنشان كرد:اتفاقاتي كه براي نبيل و الخواجه پيش آمده چگونگي برخورد با مدافعان حقوق بشر را نشان مي دهد كه چقدربا اصلاحات وعده داده شدن در بحرين در تضاد است.

اين در حالي است كه سازمان "خبرنگاران بدون مرز" نيز با محكوم كردن بازداشت رجب، نسبت به وضعيت حقوق بشر در بحرین ابراز نگراني كرد و با صدور بيانيه اي از نهادهاي قضايي بحرين خواست تا هرچه زودتر رجب را از اتهام هاي وارده تبرئه و وي را آزاد كند.

اين سازمان در بيانيه خود همچنين سركوب صداي مخالفان كشور را محكوم كرد و از محافل بين المللي خواست تا در اين زمينه  نقش خود را ايفا كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها