میل آن ساندی:

100 بنیادگرای انگلیسی در نبرد با ارتش سوریه

100 بنیادگرای انگلیسی در نبرد با ارتش سوریه
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 07:18

روزنامه ميل آن ساندي انگيلس فاش کرد که نزديک به يکصد جنگجوي انگليسي داراي گرايشهاي تکفيري هدايت گروههاي تروريستي در سوريه را برعهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه میل آن ساندی نوشت: نزدیک به یکصد جنگجوی دارای گرایش های تکفیری در سوریه هستند که هدایت و رهبری گروههای تروریستی را در این کشور برعهده دارند و برخی از آنها پاکستانی تبار می باشند.

این روزنامه نوشت: دستگاه امنیت خارجی انگلیس "ام آی 6" از عزیمت این تندروهای دارای تابعیت انگلیسی به سوریه آگاهی دارد و مرکزی را برای رصد و پیگیری تحرکات آنها به منظور جلوگیری از اقدامات آنها هنگام بازگشت به انگلیس اختصاص داده است بویژه که این افراد در سوریه آموزش هایی در زمینه کاربرد سلاح و ساخت مواد منفجر خواهند دید و چه بسا از آن برای اجرای عملیات تروریستی در انگلیس در آینده استفاده کنند.

به نوشته این روزنامه، دستگاههای امنیتی انگلیس تعدادی از مظنونان به وابستگی به جنبش های بنیادگرا در انگلیس را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است. این امر بعد از آن صورت گرفت که دستگاههای امنیتی احساس کرده اند آنها گرایش به مشارکت در نبرد در خاک سوریه دارند.

ناظران سیاسی معتقدند که سیاست غرب درقبال سوریه درخصوص تحریک خشونت ها و بستن درها به روی راهکار سیاسی تا حد زیادی در تشویق بنیادگراهای تکفیری برای رفتن به سوریه و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه مردم و نهادهای این کشور سهیم بوده است.

محافل آگاه سیاسی معتقدند که دولت های غربی طرحی محرمانه را برای بستر سازی جهت عزیمت بنیادگراها و تروریستها و تسهیل ورود آنها به سوریه برای نبرد با ارتش این کشور در دستور کار قرار داده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها