در دیدار پامپئو با العبادی

واشنگتن، از درخواست عراق برای افزایش حمایت ناتو از این کشور استقبال کرد

واشنگتن، از درخواست عراق برای افزایش حمایت ناتو از این کشور استقبال کرد
شنبه 23 تير 1397 - 12:52

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست اخیر ناتو در بروکسل با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد و در آن از درخواست بغداد برای افزایش حمایت ناتو از عراق استقبال کرد.

العالم - عراق

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره دیدار اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ با نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «حیدر العبادی»، بر حمایت آمریکا از مردم عراق و «جنگ  مشترکمان با داعش» تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: «وزیر خارجه (مایک پامپئو) از درخواست عراق برای کمک بیشتر ناتو (به این کشور) استقبال کرد و حمایت کامل آمریکا از ادامه ماموریت آموزشی برای عراق را که ائتلاف در نشست ناتو اعلام کرد، ابراز داشت».

بنا بر این بیانیه، پامپئو ضمن حمایت از تداوم همکاری‌ها بین ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای عراقی شامل پیشمرگه در جنگ با داعش، مواضع العبادی در عملیات جاری این کشور برای حفاظت از حاکمیت و مرزهای عراق را مورد تحسین قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق درباره انتخابات پارلمانی اخیر این کشور هم رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو «نخست‌وزیر و همه رهبران عراقی» را تشویق کرد که به منظور حرکت به سمت یک دولت مرکزی که نماینده خواست همه مردم عراق باشد، با هم همکاری کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها