تشدید اختلاف نتانیاهو و اوباما بر سر ایران

تشدید اختلاف نتانیاهو و اوباما بر سر ایران
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 08:31

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت امروز از تشديد بحران در روابط بين بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا بر سر ايران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" مدعی شد: مسئولان ارشد دولت اوباما پیامی به تهران ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه اگر اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تصمیم بگیرد، آمریکا این امر را تایید نخواهد کرد و قصد ندارد در این طرح به اسرائیل ملحق شود.

به نوشته این روزنامه، آمریکا درمقابل انتظار دارد که ایران اهداف و مراکز راهبردی آمریکا در منطقه خلیج فارس از جمله ناوهای هواپیمابر آمریکایی مستقر در این منطقه را مورد حمله قرار ندهد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: این پیام از طریق دو کشور اروپایی به ایران ارسال شده است که در مواقع بحران، به عنوان کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا عمل می‌کنند.

یدیعوت آحارنوت نوشت: این نامه محرمانه بعد از اظهارات مسئولان آمریکایی و در صدر آنها مارتین دیمپسی رئیس ستاد ارتش این کشور ارسال شده است که گفته بود؛ آمریکا در مشارکت در عملیات نظامی اسرائیل علیه اهداف ایران ورود پیدا نمی کند که این موضعگیریها نشان از عمق اختلاف و میزان وخامت روابط بین دولت نتانیاهو و دولت اوباما دارد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از طرفهای سیاسی در فلسطین اشغالی نوشت: دولت اوباما تصمیم گرفته است که به تصمیم گیران در اسرائیل درباره نتایج ویرانگر حمله اسرائیل بدون هماهنگی با آمریکا هشدار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها