آمریکا مقر هوایی جدید در کویت تاسیس می‌کند

آمریکا مقر هوایی جدید در کویت تاسیس می‌کند
شنبه 23 تير 1397 - 18:28

آمریکا اعلام کرده که درحال ساخت و تکمیل پروژه بزرگ مقر هوایی جدید در کویت برای تسریع امور لجستیکی خود و متحدانش در غرب آسیا است.

العالم- آسیا

نیروی هوایی ارتش آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور درحال تکمیل مقر هوایی جدیدی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهر کویت، پایتخت کشور کویت هستند.

 به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز»، این مقر جدید قرار است در خدمت نظامیان آمریکا ، متحدان این کشور و نیروی هوایی کویت باشد.

 در بیانیه منتشر شده در این زمینه اشاره شده که این مقر  بخش مهم راهبردی حمل و نقل و لجستیک است و از آن به عنوان بزرگترین بخش حمل و نقل نظامی در غرب آسیا یاد می‌شود.

 قرار است این مقر که وسعتی برابر با 33 هزار متر مربع دارد، در سال 2023 افتتاح شود.

«شان مورفی»، از نظامیان آمریکایی مرتبط با این پروژه در این باره گفت که این مقر به متحدان ما «مرکز اضافی» برای عملیات در سطح غرب آسیا می‌دهد.

 به نوشته میلیتری تایمز، مقام‌های نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفته‌اند که این پایگاه هوایی جدید برای امور لجستیک آمریکا و متحدانش در غرب آسیا نقش حیاتی دارد و  بسان دروازه جدید مقر فرماندهی آمریکا  عمل می‌کند.

این پروژه 32 میلیون دلاری علاوه بر امور نظامی برای اهداف تجاری نیز در نظر گرفته شده است.

اخیرا نیز شرکت آمریکایی «بوئینگ»  اعلام کرد که قصد دارد  در قراردادی 1.5 میلیارد دلاری، 28 فروند جنگنده «اف-18» موسوم به «سوپر هورنت» برای نیروی هوایی کویت تولید کند.


                                                       جنگنده اف-18

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» کویت قصد دارد 22 فروند نوع تک سرنشین این هواپیما (نوع ای) و 6 فروند از مدل دو سرنشین این جنگنده پیشرفته را بخرد.

این قرارداد اولین بار در سال 2016 مطرح شد و از آن زمان در دستور کار بررسی در کنگره آمریکا قرار داشته است.

شرکت بوئینگ درحالی برنده مناقصه ساخت جنگنده‌های اف-18 برای کویت شده است که از دید تحلیلگران این اقدام خط تولید این پرنده پیشرفته را همچنان در شرکت بوئینگ باقی نگه می‌دارد.

پیشتر «عبدالله الفوداری»  فرمانده نیروی هوایی کویت گفته بود: «سوپر هورنت یکی از بهترین راه‌حل‌های ما است. ما میراث‌دار جنگنده‌های اف-18 هستیم.»

فرمانده نیروی هوایی کویت با بیان این‌که یگان تحت فرماندهی او مهمترین نقش را در رفع تهدیدهای منطقه‌ای دارند، گفت: «باید اولویت‌ها را در نظر داشته و قابلیت‌های جدیدی به دست آوریم تا بتوانیم از پس این وضعیت (تهدیدهای بالقوه) نیز برآییم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها