فلسطینی ها:

شهرک سازی صهیونیست ها، جنایت است

شهرک سازی صهیونیست ها، جنایت است
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 13:00

العالم، رام الله ـ ناظران فلسطيني با تاکيد بر عدم مشروعيت رژيم اشغالگر و نهادهاي آن و غيرقانوني بودن احداث شهرك هاي صهيونيستي بر اساس قوانين بين المللي، معتقدند که هرگونه شهرك سازي صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي، جنايت جنگي است و بايد متوقف شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رژيم اشغالگر شهرك "ميكرون" در نزديكی رام الله را تخليه كرد. صهیونیست ها پیش از این به ساكن این شهرک وعدۀ احداث شهرکی جدید را در بلندی های مجاور داده بودند. تصميم به تخليه اين شهرك نیز به حكم دادگاهی در سرزمین های اشغالی صادر شده است.


"شعوان جبارين" رييس موسسه فلسطيني "حقیقت" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم اشغالگر اساسا نامشروع است و نمي تواند به چيزي مشروعيت ببخشد؛ اين رژيم مدعی است كه شهرك ها قانونی هستند اما جامعه بين المللي و قوانين بين المللي در اين خصوص نظر کاملا مشخصی دارند


وي افزود: بر اساس قوانین بین المللی، شهرك سازي اقدامی غيرقانوني و جنايت جنگي است.


از زمان روي كار آمدن بنیامین نتانياهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مقامات رژيم اشغالگر با ارائۀ مجوز برای ساخت شهرک های جدید، تلاش کردند سرزمین های اشغالی به مناطق اشغالي سال 1948 ملحق شوند. این سیاست در شهرک "ارئيل" عملی شد و این منطقه به سرزمین های اشغالی ملحق شد. اقدام دیگر صهیونیست ها، ضمیمه کردن این شهرک ها (از جمله "جيلو"، "بسغان زائيف" و "غفعات زائيف") به قدس اشغالی بود، بدين ترتيب ديگر مجالي براي مذاكره درباره اين شهرك ها باقي نمانده است .


"عبدالله ابورحمه" عضو كميته «مبارزه با شهرك سازي و ديوار حائل» نیز در این باره تاكيد كرد : احداث شهرك های صهيونيست نشين مانند شهرك ميكرون حتی طبق قانون خود صهیونیست ها غير قانوني است. وی خواستار پیگیری های بیشتر برای توقف احداث این شهرک ها شد.


ناظران بر اين باورند كه اقدام تل آويو در تخلیه و غیر قانونی اعلام کردن برخی شهرک ها، در واقع «بازی با کلمات» و «قانونی دانستن شهرک های دیگر» است.

 

11:56


پربیننده ترین خبرها