الابراهیمی به سرنوشت عنان دچار می شود؟

الابراهیمی به سرنوشت عنان دچار می شود؟
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 15:13

مدير كل مؤسسه چاپ و نشر "الوحده" سوريه، تاكيد كرد: اگر محور تركيه، عربستان و قطر از حمايت مالي و تسليحاتي مخالفان نظام سوريه دست برندارند، ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده جديد سازمان ملل به سوريه، به سرنوشت همتاي پيشينش كوفي عنان دچار خواهد شد.

" خلف المفتاح" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، دلیل شكست كوفي عنان در حل بحران سوریه را «دخالت های کشورهای حامی مخالفان نظام سوریه» دانست و گفت: محور سه جانبه تركيه، كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و آمريكا و غرب، همچنان به گزينۀ براندازي نظام سوري دل خوش کرده اند و از ورود دولت سوریه و مخالفان به هرگونه فرايند سياسي جلوگیری می کنند.

 

مدير كل موسسه الوحده سوريه خاطرنشان كرد: محور مذکور، رويكرد نظامي را مد نظر دارد و خواهان براندازی نظام سوریه از طريق محاصره يا دخالت خارجي است و به همین دلیل هيچ گونه راه حل سياسي براي برون رفت سوريه از بحران ندارند.

وي افزود: مخالفان عقیده دارند که محاصره، دخالت نظامي و جنگ فرسايشي مي تواند به براندازي نظام سوريه منجر شود.


مدير كل موسسه الوحده با هشدار در مورد طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي برای تغيير نقشه سياسي منطقه، تصریح کرد: اجراي اين طرح از سوريه آغاز شده است اما جغرافياي اين طرح به سوريه منتهي نخواهد شد و در مراحل بعدی به  ترکیه، قطر و عربستان خواهد رسید.


وي از اخضر ابراهيمي خواست در مورد اوضاع سوریه پيش داوري نکند و بی طرف باشد تا بتواند دست هاي پنهان خارجي را در حمایت از مخالفان مشاهده کند و راه حل بحران نمایان شود.

 خلف المفتاح" تصریح کرد: مهم ترين ابعاد بحران سوریه، بعد خارجی آن است.

3-11:35





پربیننده ترین خبرها