کاهش کم‌سابقه واردات نفت کره‌جنوبی از ایران

کاهش کم‌سابقه واردات نفت کره‌جنوبی از ایران
يکشنبه 24 تير 1397 - 07:41

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه ژوئن (خرداد) در قیاس با مدت مشابه سال گذشته میلادی 40.3 درصد کاهش و به سطح ماه ژانویه (دی) سال 2015 رسید.

العالم _ ایران / اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های گمرکی که روز یکشنبه (امروز) منتشر شد، کره‌جنوبی -- یکی از مشتریان اصلی آسیایی نفت ایران -- در ماه ژوئن 686 هزار و 849 تن (معادل روزانه 167 هزار و 820 بشکه) نفت از ایران وارد کرد که در قیاس با ماه مه (اردیبهشت) از کاهشی 9.5 درصدی حکایت دارد. این میزان در ماه ژوئن سال گذشته میلادی 1.15 میلیون تن بود.

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در 6 ماه نخست سال جاری میلادی نیز در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 33.9 درصد کاهش یافت و به 6.13 میلیون تن (معادل روزانه 248 هزار و 367 بشکه) رسید.

به باور کارشناسان، تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌ها ضد تهران نقش مهمی در کاهش واردات نفت کره‌جنوبی از ایران ایفا کرده است.

سئول در حال مذاکره با آمریکاست تا بتواند واردات نفت از ایران را از تحریم‌های واشینگتن معاف کند؛ اما گفته می‌شود ممکن است واردات نفت این کشور از ایران برای نخستین بار در 6 سال اخیر به عدد 0 برسد.

این در حالی است که واردات نفت کره‌جنوبی از عربستان سعودی در ماه ژوئن در قیاس با مدت مشابه سال قبل 26.1 درصد افزایش یافت و به 4.38 میلیون تن رسید.

پربیننده ترین خبرها