انتقام طالبان از آمریکا در پاکستان

انتقام طالبان از آمریکا در پاکستان
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 18:35

نويسنده و تحليلگر سياسي افغان حمله به کنسولگري آمريکا در پيشاور را انتقام طالبان از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي عليه مواضع شبه نظاميان خود دانست.

" حبیب حكيمي" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: پیش از این نیز به كنسولگري آمريكا در پيشاور حمله شده بود، اما اين بار كنسولگري مستقیما مورد حمله قرار گرفت و راننده خودرو بمب گذاري شده قصد ورود به داخل کنسولگری را داشت اما با موانع روبرو شد.
تحليلگر سياسي افغان، خاطر نشان كرد: طالبان و گروه هاي مسلح در اين منطقه فعاليت دارند و در مقابل آن، نيروهاي آمريكايي نيز حضوري گسترده دارند تا به مقابله با عناصري بپردازند كه منافع آمريكا را در اين منطقه تهديد مي كنند.
وي افزود: افراد مسلح معتقدند که آمريكا براي شناسايي و هدف قرار دادن پناهگاه هاي گروه هاي مسلح با هواپیماهای بدون سرنشین درحال جاسوسی است، از این رو حمله به كنسولگري را مي توان واكنشي به عمليات و فعاليت هاي آمريكا در اين منطقه دانست.

وی افزود: اين حمله نشان مي دهد كه قدرت طالبان در حمله به اهداف آمريكايي، فقط به افغانستان محدود نمي شود و در پاكستان نيز مي توان به اين مهم نائل آيد.
" حبيب حكيمي با اشاره به اینکه این حمله نشان دهنده توانایی طالبان برای حمله به مواضع آمریکا در پاکستان است، به تنش سیاسی آمریکا و  پاکستان پس از کشته شدن 24 نظامی پاکستانی در حمله هوایی ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت:با اين حال نمی توان عقیده داشت که دولت پاكستان يا سازمان اطلاعات اين كشور از گروه هاي مسلح براي حمله به ديپلمات هاي آمريكايي در داخل پاكستان حمايت مي كند.
15:53.3



پربیننده ترین خبرها