همکاری ترکیه و اسرائیل در قاچاق سلاح به سوریه

همکاری ترکیه و اسرائیل در قاچاق سلاح به سوریه
سه شنبه 14 شهريور 1391 - 05:15

العالم، دمشق - سردبير روزنامه "الثوره" سوريه در واکنش به خبر وزير اطلاع رساني اين کشور درباره قاچاق سلاح هاي صهيونيستي از فرودگاه هاي ترکيه به داخل خاک سوريه، گفت:صهيونيست ها در تمام اقدامات تروريستي عليه سوريه به نوعي دست داشته اند و دخالت اين رژيم در امور داخلي دمشق تازگي ندارد.

"علي قاسم" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم، گفت: سوريه در رسانه های جمعی موضوع قاچاق سلاح هاي صهیونیستی به این کشور را اطلاع رسانی کرده است و همچنین بسياري از تروريست هاي بازداشت شده در اعترافات شان که از تلویزیون سوریه پخش شده است، وجود اين سلاح ها و نحوه تحویل آنها را تایید کرده اند.

سردبیر روزنامه "الثوره" سوريه، توقف قاچاق سلاح به سوريه را لازمه موفقيت ماموريت "اخضر ابراهيمي" نماينده جديد سازمان ملل در سوريه، دانست و خاطر نشان کرد: ماموريت كوفي عنان در سوريه در پی توطئه های محور سه جانبه، شامل غرب، ابزارهاي غرب در منطقه مثل تركيه و برخي كشورهاي عربي و همچنین باندهاي مزدور مسلح شكست خورد.

 وي با اشاره به هماهنگی موجود در میان محور مذکور چه از نظر مواضع سیاسی و چه از نظر قاچاق تسليحات و پشتیبانی از تروریست ها، تصریح کرد که هر تلاش برای حل و فصل بحران سوريه بايد از اين محور آغاز شود، زيرا اين محور هر طرح و تلاش مسالمت آميزي را براي حل بحران سوريه به شكست كشانده  است.

روزنامه نگار سوری با تاکید بر اینکه در مخالفت تروریست ها با راه حل سیاسی و تلاش آنها برای دخالت نظامی در سوریه تردیدی نیست، خاطرنشان كرد كه سوريه از هر طرح منطقه اي و بين المللي براي حل مسالمت آميز بحران حمايت مي كند.

 15:42.3


 

 



پربیننده ترین خبرها