تحلیلگر سیاسی آمریکایی؛

موساد مسئول تأمین امنیت شخصی ولیعهد سعودی است

موساد مسئول تأمین امنیت شخصی ولیعهد سعودی است
يکشنبه 24 تير 1397 - 20:45

هاوارد واینمن گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تأمین امنیت شخصی خود را کاملا به سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی ( موساد ) واگذار کرده است.

العالم _ عربستان سعودی

پایگاه اینترنتی خبری الدبور گزارش داد؛ ­یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی فاش کرد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تأمین امنیت شخصی خود را کاملا به سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی ( موساد ) واگذار کرده است.

این تحلیلگر سیاسی آمریکایی به یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکا گفت اطلاعات منتشر شده در اسرائیل نشان می دهد محمد بن سلمان برای آنکه از هرگونه کودتایی در عربستان در آینده در امان بماند تأمین امنیت شخصی خود را به طور کامل به موساد سپرده است. 

هاوارد واینمن به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی “MSNBC” در برنامه هاردپل گفت:« بر اساس گفته های منابع امنیتی اسرائیلی محمد بن سلمان از نظر تأمین امنیت به موساد متکی است. بن سلمان به ملت و ارتش سعودی و نیروهای امنیتی در تأمین امنیت شخصی و ترددهایش اعتماد ندارد و همه تحرکاتش بر اساس اطلاعات ویژه ای است که موساد به صورت روزانه در اختیار او قرار می دهد و حمایت شخصی از وی به عهده موساد و با نظارت آن و توصیه های این سازمان امنیتی اسرائیلی است.» 

گفتنی است روابط اطلاعاتی بین موساد و سازمان اطلاعات سعودی در مجموعه ای از پستهای الکترونیکی درز یافته از شرکت اطلاعاتی استراتفور و مشخصا پیام مورخ دوم ماه مه سال 2007 میلادی فاش شد که حاوی مباحثات بین فرد پورتون معاون رئیس استراتفور در امور مبارزه با تروریسم و برخی تحلیلگران در همکاریهای محرمانه سعودی اسرائیلی بود. همچنین این پیامها نشانگر اهتمام آنان به ایجاد روابط تاری ویژه با حکومت سعودی است.

همچنین رژيم صهيونيستي و آل سعود از همکاری اطلاعاتی علیه ایران خبر داده به طوری که شماری از کارشناسان اسرائیلی از جمله رام بن باراک معاون رئیس موساد و مدیر کل سابق وزارت امور راهبردی آن را تأیید کرده اند. بن باراک همکاریهای اطلاعاتی بین سعودی و اسرائيل را غافلگیر کننده ندانسته و گفته است بین دو طرف در این خصوص اتفاق نظر وجود دارد.

خبرگزاري صداوسيما

پربیننده ترین خبرها