در آستانه دیدار با همتای روس؛

ترامپ: روابطمان با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده/ رهبران ناتو از من قدردانی کردند!

ترامپ: روابطمان با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده/ رهبران ناتو از من قدردانی کردند!
دوشنبه 25 تير 1397 - 11:03

رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل مواضع تندش ضد اعضای ناتو به ویژه اروپایی‌ها در نشست اخیر سران این سازمان با انتقادهای زیادی مواجه شده ، ادعا کرد که بسیاری از اعضای ناتو از او به خاطر مواضعش تشکر کردند.

العالم _ آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفته که به دلیل مواضع او در قبال ناتو، این سازمان اکنون «قوی و غنی» است.

 قرار است امروز دوشنبه در «هلسینکی» فنلاند، روسای جمهور آمریکا و روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کنند؛ دیداری که چند روز پس از نشست اخیر سران تاتو در بروکسل برگزار می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه این دیدار، درباره حواشی پیش آمده ناشی از انتقادهای تند او علیه ناتو واکنش نشان داد.

او در توئیتر نوشت: «تماس‌های بساری از سوی رهبران کشورهای عضو ناتو دریافت کردم که در آن از من به خاطر کمکم به متحد کردن آنها و متمرکز کردنشان روی تعهدات مالی کنونی و آینده (ناتو) تشکر کردند. ما واقعا یک نشست عالی داشتیم؛ نشستی که بسیاری از رسانه‌ها پوشش نادرست و اشتباهی از آن داشتند. ناتو اکنون قوی و غنی است».

اظهارنظر ترامپ درباره «قوی و غنی» شدن ناتو در نتیجه مواضع او در حالی صورت گرفته که به دنبال نشست اخیر این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، برخی کشورهای اروپایی از قبیل آلمان و همچنین مقام‌های اتحادیه اروپا به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌اند.

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تشکر کردن بسیاری از اعضای ناتو از او در حالی صورت گرفته که بسیاری از کشورهای اروپایی با نگرانی در حال رصد اخبار دیدار امروز ترامپ با پوتین در فنلاند هستند.

ترامپ بارها در زمان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ از کشورهای عضو ناتو به دلیل بی توجهی به تعهدات مالی خودشان انتقاد کرده و چند باری هم این سازمان و ائتلاف غربی را «منسوخ» خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر، درباره وضعیت بد روابط کنونی این کشور با روسیه اظهارنظر کرد.

او نوشت: «به لطف حماقت‌‌های آمریکا طی سال‌های طولانی و همچنین اکنون این ساحِره‌گیری فاسد، روابط ما با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده است».

ترامپ بارها در رد ادعاها درباره «تبانی» کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ با روسیه و تحقیقات درباره این موضوع، آن را «ساحِره‌گیری» (Witch Hunt) خوانده است.

ساحِره‌گیری یا جستجو و مجازات جادوگر اصطلاحی است که به جستجو برای یافتن مردمی دارای برچسب «ساحره» یا افسونگری اطلاق می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها