واکنش رسمی امارات به فرار شاهزاده اماراتی به قطر

واکنش رسمی امارات به فرار شاهزاده اماراتی به قطر
دوشنبه 25 تير 1397 - 16:45

وزیر مشاور امارات در امور خارجی به فرار شاهزاده این کشور به قطر و درخواست پناهندگی سیاسی از دوحه واکنش نشان داد.

العالم _ آسیا

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات به فرار شیخ راشد بن حمد الشرقی فرزند حاکم امارت الفجیره و پناهندگی وی به قطر واکنش نشان داد.

روزنامه نیویورک تایمز در این رابطه به کامنت قرقاش در توئیتر اشاره کرده که با عنوان سخنی با الشرقی منتشر شده و در آن آمده است:‌ بدخواهان به خاندان حاکم، علیه آن توطئه می‌کنند و مانند گذشته شجاعت ندارند. لذا اقدام به درز اطلاعات و گفتگوهای مطبوعاتی می‌کنند، چرا که از تقابل واهمه دارند.

وی در این کامنت می‌افزاید: این یک بازی رسوا شده است که بحران و سقوط اخلاقی آن را افزایش می‌دهد.

واکنش قطر به اتهامات تلویحی قرقاش بلافاصله از سوی احمد سعید الرمیحی مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر منتشر شد. وی در مطلبی اعلام کرد: کسی که از پادشاه ورشکسته استقبال می‌کند، نباید از شجاعت حرف بزند.

وی افزود: کسانی از مقابله عاجر هستند که از میز گفتگوها فرار می‌کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز دیروز اعلام کرد که راشد الشرقی فرزند حاکم الفجیره امارات را ترک کرده و با حضور ناگهانی در فرودگاه دوحه پایتخت قطر به این کشور پناهنده شده است. بر اساس گزارش مذکور این اتفاق در صبح روز 16 ماه می صورت گرفته و وی درخواست پناهندگی سیاسی از قطر کرده است.

وی در گفتگوهای به اختلافات موجود در درون حاکمان ابوظبی اشاره کرده و از زد و بندها و فسادها و اتهامات مربوط به پولشویی در میان رهبران امارات سخن گفته است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها