رئیس کنگره آمریکا: روسیه کشوری شرور است

رئیس کنگره آمریکا: روسیه کشوری شرور است
چهارشنبه 27 تير 1397 - 01:46

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از لزوم اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه سخن گفت.

 

العالم - آمریکا

پل رایان در نشستی خبری در واکنش به نشست خبری روز گذشته روسای جمهور آمریکا و روسیه در شهر هلسینکی فنلاند گفت: اجازه می خواهم با صراحت هرچه تمام خطاب به جهانیان و مردم کشور خودم صحبت کنم. ما در کنار متحدانمان در ناتو و همه کشورهای دیگری می ایستیم که با تجاوز روسیه مواجه هستند. بنده چند بار در اینجا ایستاده ام و نظر خودم را درباره ولادیمیر پوتین به شما گفته ام.  ولادیمیر پوتین با منافع ما وجه اشتراک ندارد. ولادیمیر پوتین با ارزشهای ما وجه مشترک ندارد. ما اخیرا تحقیقاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات کشورمان انجام دادیم که یک سال طول کشید. روسیه واقعا در انتخابات ما مداخله کرد. این مسئله کاملا روشن است. در این خصوص نباید هیچ تردیدی وجود داشته باشد. البته روشن است که این مسئله هیچ تاثیر جدی بر انتخابات ما نداشت. اما به علت همین مسئله ما تحریمهای شدیدی علیه روسیه وضع کردیم تا اینکه بتوانیم روسیه را پاسخگوی کارهایش کنیم.

رایان افزود: من نیز به لزوم و اشتیاق داشتن به روابط خوب واقف هستم. این مسئله کاملا منطقی است. اما دولت روسیه، دولت شرارت آفرین است که وجه مشترکی با علائق ما ندارد و وجه مشترکی هم با ارزشهای ما ندارد. فکر می کنم این مسئله باید با صراحت بسیار زیاد بیان شود. کاری که ما انجام داده ایم و می توانیم ادامه بدهیم اعمال تحریمها علیه روسیه است. کیفرخواست کنسول ویژه را دیده ایم. بنده اطلاعات را هم دیده ام. این اطلاعات نشان می دهد که آنها علیه انتخابات ما حملات سایبری انجام دادند. ما تحریمهایی اعمال کرده ایم. اگر کمیته امور خارجه یا کمیته خدمات مالی کنگره و کمیته بانکداری سنا فکر می کنند تحریمهای دیگری وجود دارد که ما باید علیه روسیه اعمال کنیم، بنده با خوشحالی بسیار حاضر هستم این تحریمها را مدنظر قرار بدهم.

 رایان افزود: روسیه واقعا در انتخابات ما مداخله کرد. روسیه نه تنها در انتخابات ما مداخله کرد بلکه در انتخابات کشورهای دیگر نیز همین کار را انجام می دهد. روسیه این کار را درباره فرانسه انجام داد. روسیه همین کار را درباره مولداوی انجام داد و همین کار را درباره کشورهای حوزه بالتیک انجام می دهد. روسیه تلاش می کند دموکراسی خودش را تضعیف کند و از دموکراسی مشروعیت زدایی کند. در حال حاضر، روسیه در مقایسه با گذشته، خوب به نظر می رسد اما باید با صراحت در این خصوص سخن گفت.

وی افزود: نکته ای که می خواهیم اینجا به صراحت بیان کنیم این است که می دانیم آنها در انتخابات ما مداخله کردند و ما تحریمهایی علیه روسیه اعمال کردیم تا آنها را پاسخگو کنیم. کار مهمتر این است که قصد داریم کاری کنیم تا اطمینان حاصل شود آنها نتوانند از این وضع قسر دربروند. ما می خواهیم به متحدانمان کمک کنیم و همچنین به کشورهای دیگر و دیگر دموکراسی های جدید و قدیم در جهان که با این نوع تجاوزهای روسیه مواجه هستند. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم این کشورها را به ابزارهایی مجهز کنیم که برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی در دموکراسی هایشان به این ابزارها نیاز دارند.

پل رایان درباره تحقیقات درخصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا نیز گفت: درباره تحقیقات رابرت مولر باید عرض کنم بنده از روز نخست به صراحت نظرم را بیان کرده و گفته ام که باید اجازه داد این تحقیقات کامل شود و مولر کارش را انجام بدهد. موضع بنده در این باره هیچ تغییری نداشته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها