تحلیل روزنامه اسپانیایی

ترامپ اتحادیه اروپا را تضعیف کرد

ترامپ اتحادیه اروپا را تضعیف کرد
چهارشنبه 27 تير 1397 - 05:26

روزنامه اسپانیایی ال موندو در تحلیلی نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با ولادیمیر پوتین در هلسینکی، اتحادیه اروپا را مقابل روسیه تضعیف کرد.

العالم - اروپا

ال موندو ادامه داد: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی‌ آمریکا ناخواسته، روز یکشنبه گذشته گفته بود که 'محتوا و فرم نشست روز دوشنبه بین ترامپ و رئیس جمهوری روسیه، اساسا ناکارآمد خواهد بود و دست کم دولت آمریکا به دنبال نتایج خاصی‌ نیست.'

این نشریه تصریح کرد: هدف ترامپ، تبدیل ملاقات های سطح اول جهانی‌ به یک نمایش مبتذل است که در آن، وی همانند یک رام کننده شلاق بدست سیرک، یا همانند یک مهمان بی‌ ادب به میزبان خود توهین می‌ کند، رفتار می‌ کند.

ال موندو افزود: همانطوری که از کارنامه ترامپ پیش بینی‌ می‌ شد، وی به علامت مخالفت با سران کشورهایی، دست برادرانه به پوتین داد.

دراین تحلیل آمده است: ترامپ در بروکسل، یک توفان غیر ضروری با شرکای ناتو ایجاد کرد و در سفرش در لندن، عملکرد «ترزا می»‌ نخست وزیر انگلیس را مورد انتقاد قرار داد. در عوض «بوریس جانسون» فوق ملی‌ گرا و یکی‌ از معماران برگزیت را تحسین کرد و با متهم کردن رسانه ها به انتشار اخبار جعلی، اعلام کرد 'اتحادیه اروپا، دشمن کشورش است.'

ال موندو ادامه داد: ترامپ فرمول نشست قبل از دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی‌ را تکرار، به حاکمان دموکراسی های غربی اهانت و همانند یک قلدر محله پیش از دیدار پوچ و توخالی خود با جونگ اون رفتار کرد.

این روزنامه اسپانیایی نوشت: این بار دور اروپایی ترامپ، یک جلسه تمرینات بوکس برای ضربه زدن و تضعیف اتحادهایی‌ که واشنگتن تاکنون بر روی آنها حساب می‌ کرد، بود. دقیقا همان چیزی که پوتین سالهاست که با دقت آن را انجام می‌ دهد اما اکنون با رضایت رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌ گیرد.

به نوشته ال موندو ، از نشست هلسینکی چیز سازنده ای برای اروپای دموکراتیک که از خود مقابل حملات کرملین دفاع می‌ کند و برای آمریکایی که از انتخابات سال 2016 غرق در اتهامات دخالت روسیه در فرایند انتخاباتش است، در نخواهد آمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها