رکورد زنی جهانبخش؛ گرانترین فوتبالیست ایرانی مشخص شد!

رکورد زنی جهانبخش؛ گرانترین فوتبالیست ایرانی مشخص شد!
چهارشنبه 27 تير 1397 - 08:17

گرانترین و باارزش‌ترین بازیکن ایران در این روزهایی که قیمت‌های نجومی در مورد همه بازیکنان به گوش می‌رسد کیست؟

العالم - ایران / ورزشی

حضور در جام‌جهانی علاوه بر تمام افتخارات جمعی برای بعضی از بازیکنان می‌‌تواند جنبه‌های مثبت فردی هم داشته باشد. بازیکنانی که در این تورنمنت معتبر قیمت و ارزششان بالا می‌رود و به رکوردهای جالبی می‌رسند. اتفاقی که برای جهانبخش افتاده و او را تبدیل به گرانترین بازیکن فعلی و گرانترین بازیکن تاریخ ایران کرده است. در حال حاضر جهانبخش با ارزش ۱۸ میلیون یورو در سایت ترانسفرمارکت گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شده است. اگرچه تا مدتی پیش این عنوان در اختیار سردار آزمون بود اما افت ارزش این بازیکن در جدول ترانسفر مارکت او را به رده دوم فرستاد و جهانبخش را در صدر قرار داد.

کیا؛ اولین جواهر

اولین بازیکن ایرانی که توانست این عنوان را بدست بیاورد، مهدی مهدوی کیا بود. بازیکنی که در سال ۲۰۰۴ با ارزش ۷،۵ میلیون یورو در این سایت گرانترین بازیکن ایران شد. او زمانی که در هامبورگ بازی می‌کرد و در تیم بهترین‌های بوندس‌لیگا قرار گرفت با این رقم رکورد زد و تا مدت‌ها این عنوان را در اختیار داشت. جواد نکونام بازیکنی بود که رکورد او را شکست و سال ۲۰۰۹ با ۸ میلیون یورو تا ۷ سال صدرنشین جدول قیمت بازیکنان ایرانی ماند. آزمون، بازیکنی بود که با رسیدن به قیمت ۱۳ میلیون یورو این جایگاه را از نکونام گرفت اما برخلاف دو بازیکن دیگر نتوانست آن را مدت زیادی در اختیار خودش نگه دارد.

افت آزمون در یکی، دو فصل اخیر اما قیمت او را در مقطع فعلی به ۹ میلیون یورو کاهش داده و به دومین بازیکن ایرانی تبدیل کرده است. جهانبخش در حال حاضر گرانترین بازیکن ایران محبوس می‌شود. او که پیش از این با ارزش ۱۲ میلیون یورو در صدر جدول قرار داشت اما به رکورد آزمون نرسیده بود حالا با رسیدن به ارزش ۱۸ میلیون، هم رکورد او را شکسته و هم با اختلاف زیاد در رده اول قرار گرفته است. اگر اخباری که در مورد حضور او در تیم‌های مطرح اروپایی شنیده می‌شود به وقوع بپیوندد شاید او بتواند باز هم این رکورد را بهتر کند. 

وب سایت 90

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها