گردهمایی سفرای ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

گردهمایی سفرای ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شود
چهارشنبه 27 تير 1397 - 12:07

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می شود.

العالم - ایران

بهرام قاسمی گفت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس محترم جمهوری آغاز به کار می کند. همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد. 

قاسمی افزود: معاون اول رئیس جمهور، و برخی از وزرا و ديگر مقامات اقتصادی نيز از جمله مهمانان و سخنرانان اين گردهمايی تخصصی خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات در چارچوب " گسترش هدفمند ديپلماسی و ارتباطات خارجی " از محورهای اصلی نشست های سمینار است. علاوه بر كار گروه های طراحی شده برای انجام نشست های تخصصی و موضوعی، در تعدادی از جلسات اين سمينار چند تن از وزرا و ديگر مقامات كشور حضور یافته و ضمن  ايراد سخنرانی پيرامون موضوعات مهم منطقه ای و ديگر مباحث تخصصی تعيین شده برای اين گردهمايی سراسری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان اضافه کرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با مد نظر قرار دادن شرایط جدید کشور و تحولات جهانی و لزوم توجه بیش از پیش به مباحث اقتصادی،  بخش عمده ای از نشست ها،  تبادل نظرها و دیدارهای این سمینار در مقایسه با سمینارهای گذشته به موضوعات اقتصادی و نحوه تعامل سفارتخانه های ايران با بخش های خصوصی و دولتی كشور متوقف فيه و برقراری ارتباط با همتایان داخلی آنها به منظور مواجهه با شرایط جدید اختصاص خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها