خبرنگار العالم گزارش داد؛

ورود بیش از 80 اتوبوس به فوعه و کفریا/ نزدیک به 7 هزار نفر از ساکنین فوعه و کفریا منتقل شدند/ آزادی 40 شهروند سوری از اسارت تروریست ها

ورود بیش از 80 اتوبوس به فوعه و کفریا/ نزدیک به 7 هزار نفر از ساکنین فوعه و کفریا منتقل شدند/ آزادی 40 شهروند سوری از اسارت تروریست ها
چهارشنبه 27 تير 1397 - 15:47

خبرنگار شبکه العالم در شهر حلب سوریه اعلام کرد : مقدمات لازم برای خارج کردم ساکنین مناطق تحت محاصره فوعه و کفریا در شمال ادلب در قبال آزادی صدها تروریست ها همچنان ادامه دارد.

العالم - سوریه 

خبرنگار العالم از روبروی گذرگاه العیس در شرق استان حلب گزارش داد : مجموعاً حدود 6 هزار و 800 نفر از ساکنین فوعه و کفریا به جای دیگر منتقل خواهند شد و 121 دستگاه اتوبوس آنها را به سرپناه های واقع در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه منتقل خواهد کرد. همچنین حدود 40 نفر از شهروندان اهل فوعه و کفریا که در منطقه اشتبرق استان ادلب به گروگان تروریست ها درآمده اند، آزاد خواهند شد.

خبرنگار العالم افزود: تاکنون 88 اتوبوس در دو نوبت وارد مناطق فوعه و کفریا شده است و پیش بینی می شود که 33 اتوبوس دیگر وارد این مناطق شود تا مجموعاً 121 اتوبوس ساکنین مناطق مذکور را به جای دیگر منتقل کنند.

خبرنگار العالم اعلام کرد : توافق حاصله بین دولت سوریه و گروه های مسلح شامل انتقال یکبارۀ همۀ ساکنین فوعه و کفریا به اطراف استان ادلب سپس به منطقه العیس در شرق استان حلب و از آنجا به مناطق تحت کنترل ارتش در شهر حلب می شود.

خبرنگار العالم افزود: حدود 15 دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر سوریه اتوبوس های حامل ساکنین فوعه و کفریا را همراهی خواهد کرد. جزئیات توافق حاصله اعلام نشده است ولی دولت سوریه تضمین داده است که امنیت انتقال ساکنین فوعه و کفریا را تأمین خواهد کرد. اولین دسته از اتوبوس ها از گذرگاه الصواغیه گذشته و وارد فوعه و کفریا شده اند و دسته دوم از گذرگاه العیس در جنوب استان حلب به سوی این دو منطقه راه افتاده اند.

منابعی خبری اعلام کردند : طبق توافق حاصله؛ بقیه گروگان های اهل اشتبرق و همه ساکنین مناطق فوعه و کفریا که تعدادشان به حدود 7 هزار نفر می رسد، همچنین گروگان های منطقه العیس در جنوب استان حلب به جای دیگر منتقل خواهند شد و متقابلاً هزار و 500 عضو گروه های تروریستی که در زندان های دولت سوریه به سر می برند، آزاد خواهند شد.

ساکنین فوعه و کفریا اواخر آوریل گذشته با انتقال خود به جای دیگر مخالفت کرده بودند زیرا هیچ تضمینی برای حفظ جانشان از حملات جبهه النصره دریافت نکرده بودند . طبق توافقات آن برهه؛ ساکنین فوعه و کفریا و گروگان های منطقه اشتبرق در ازای خروج تروریست ها از اردوگاه ها یرموک باید به جای دیگری منتقل می شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها