29 تروریست در پاکستان دستگیر شدند

29 تروریست در پاکستان دستگیر شدند
چهارشنبه 27 تير 1397 - 16:54

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: در عملیات ارتش در مبارزه با تروریسم موسوم به "ردالفساد"، 29 تروریست و عوامل تسهیلگر اقدامات تروریستی در ایالت پنجاب شناسایی و دستگیر شدند.

العالم ـ آسیا

تصمیم ارتش پاکستان برای اجرای عملیات نظامی "رد الفساد" در سراسر این کشور علیه تروریسم در سال 95 و پس از رویداد حملات و انفجارهای تروریستی پی در پی و مرگبار در مناطق و شهرهای مختلف این کشور، اعلام شد.
براساس بیانیه ارتش پاکستان، نیروهای مسلح اعم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی، نیروهای پلیس و سایر نیروها در این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز مشارکت می کنند.
روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در عملیات نیروهای موسوم به "رنجر"، پنج تروریست و 24 مظنون اقدام تروریستی به همراه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی در "دیره غازی خان، لاهور، سیالکوت، اتوک، میانوالی، بهاوالپور" و دیگر مناطق ایالت پنجاب کشف و ضبط شد.
بر اساس این اطلاعیه، این تروریست ها قصد داشتند با هدف قرار دادن سیاستمداران پاکستان در آستانه انتخابات سراسری این کشور، فضا را متشنج کنند.
در برخی اخبار در این خصوص نیز آمده است که تروریست های دستگیر شده به گروه هایی نظیر 'انصار الشریعه و تحریک طالبان پاکستان' وابسته اند.
به گزارش ایرنا مقامات پاکستان همچنین در خبر جداگانه اعلام کردند که به منظور تأمین امنیت انتخابات سراسری این کشور، مرز مشترک این کشور با افغانستان به مدت سه روز بسته می شود.
بر اساس این اطلاعیه، مرز مشترک افغانستان و پاکستان، روزهای 24،25 و 26 جولای (از دوم تا چهارم مردادماه) بسته می شود.
از سوی دیگر مقامات ایالتی بلوچستان از اجرای تدابیر امنیتی ویژه به مناسبت نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات خبر دادند.
بر اساس این تدابیر نمایش سلاح و تیراندازی هوایی در ایام انتخابات ممنوع است و نظامیان امنیت هر نوع گردهمایی انتخاباتی در بلوچستان به ویژه مناطق نزدیک به مرز افغانستان را فراهم می‌کنند.
به گزارش ایرنا،پس از حملات تروریستی اخیر در پاکستان، همزمان با تبلیغات انتخابات سراسری این کشور به ویژه جمعه هفته گذشته که جان صدها تن از مردم بیگناه را گرفت، ترس از تداوم این نوع حملات مرگبار، فعالان سیاسی و مردم را نگران کرده است.
در آخرین حمله مرگبار انتحاری در جریان انتخابات پارلمانی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان پاکستان، حدود 150 تن جان خود را از دست داده و 186 تن نیز زخمی شدند.
از این حمله تروریستی به عنوان مرگبار ترین حمله تروریستی تاریخ پاکستان یاد می شود بطوری که این کشور تاکنون حمله ای با چنین آمار بالای کشته و زخمی را به چشم ندیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها