سفارش ترکیه برای خرید  ۳۰ فروند اف ۳۵ 

سفارش ترکیه برای خرید  ۳۰ فروند اف ۳۵ 
پنج‌شنبه 28 تير 1397 - 17:53

ترکیه در ابتدا سفارش ۳۰ فروند جنگنده‌ اف ۳۵ را داده که تا سال ۲۰۲۳ تحویل خواهد گرفت و هدف گذاری آن ۱۰۰ فروند از این جنگنده‌هاست.

العالم-ترکیه

شرکت تجهیزات نظامی "لاکهید مارتین" اعلام کرد که قیمت جنگنده‌های مدل "اف 35 ای" این کمپانی که 141 فروند آن را ارتش آمریکا خریداری کرده است، از حدود 94 میلیون دلار با 6 درصد کاهش به 89 میلیون دلار خواهد رسید.

این شرکت که برای مشتریان خود از کشورهای آمریکا، استرالیا، ایتالیا، ژاپن، هندوستان، نروژ، کره جنوبی، ترکیه و انگلیس و نیز رژیم صهیونیستی در سال 2018 فروش 135 جنگنده را هدف گذاری کرده است، در سال 2020 تحویل آنها را دنبال خواهد کرد که با کاهش قیمت به 88 میلیون دلار می‌رسد.

شرکت لاکهید مارتین در مجموع فروش 3 هزار جنگنده را هدف گذاری کرده است که احتمالاً در سالهای آینده با افزایش تولید و فروش رقم آن به 80 میلیون دلار نیز خواهد رسید.

در همین خصوص ترکیه ماه گذشته اولین جنگنده‌های خود را تحویل گرفت و خلبانان این کشور هم اکنون در ایالت آریزونا مشغول آموزش با این جنگنده‌ها هستند.

ترکیه در ابتدا سفارش 30 فروند از این جنگنده‌ها را داده که تا سال 2023 تحویل خواهد گرفت و هدف گذاری آن 100 فروند اف 35 است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها