پایان عملیات خروج ساکنین «فوعه و کفریا»/ نخستین گروه از ساکنین وارد لاذقیه شدند

پایان عملیات خروج ساکنین «فوعه و کفریا»/ نخستین گروه از ساکنین وارد لاذقیه شدند
جمعه 29 تير 1397 - 09:29

علیرغم کارشکنی گروه‌های تروریستی و گروگان گرفتن 900 نفر از ساکنان فوعه و کفریا، بالاخره بامداد امروز این افراد آزاد شدند و به حلب انتقال یافتند.

العالم - سوریه

 آخرین گروه از ساکنین فوعه و کفریا از طریق گذرگاه العیس در ریف حلب خارج شدند، آنها به مناطق تعبیه شده در حلب منتقل شدند، روند انتقال ساکنان شهرکهای شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب صبح روز گذشته پس از توافق دمشق با گروه های تروریستی آغاز شد.

بر اساس این توافق قرار بود که ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به هفت هزار نفر می‌رسید، با 121 اتوبوس از این شهرکها خارج و به مراکز اقامت موقت «جبرین» در حلب منتقل شوند.

روند اجرای توافق تا شامگاه گذشته ادامه داشت و نزدیک به شش هزار نفر طی سه مرحله از ادلب وارد مرکز اقامت موقت جبرین شدند اما تروریستها در آخرین مرحله خروج اتوبوسها،  نزدیک به 900 نفر از اهالی این شهرک‌ها را گروگان گرفتند و به آن‌ها اجازه حرکت ندادند.

العالم در خبری فوری به نقل از تلوزیون سوریه اعلام کرد اولین گروه از ساکنین «فوعه و کفریا» که قریب به 300 نفر می باشند وارد لاذقیه شدند

سانا، خبرگزاری سوریه اعلام کرد آخرین گروه از ساکنین فوعه و کفریا توسط 23 اتوبوس از این شهر خارج شدند، تاخیر در خروج ساکنین این منطقه به دلیل اختلاف میان گروه های تروریستی بود

در مقابل انتقال این افراد، دولت سوریه نیز شماری از تروریستهای در بندِ زندانهای خود را برای انتقال به ادلب آزاد کرد، ولی تعدادی از آنان نپذیرفتند که عازم ادلب شوند، زندانهای آزاد شده ترجیح دادند که به جای انتقال به ادلب، به وضعیتشان رسیدگی شود و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه باقی بمانند.

پربیننده ترین خبرها