دخالت رژيم صهيونيستي درانتخابات آمريكا

دخالت رژيم صهيونيستي درانتخابات آمريكا
پنج‌شنبه 16 شهريور 1391 - 07:50

رام الله (العالم) ـ كارشناس امور رژيم صهيونيستي گفت: تنش اخير ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي به خاطر دخالت بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم در انتخابات آمريكا عليه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا است.

"صالح هواش" كارشناس فلسطيني روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، با اشاره به دخالت روز افزون نتانياهو در انتخابات آمريكا به نفع جمهوري خواهان و تنش با اوباما، در عين حال گفت كه اين مساله بر روابط تل آويو و واشنگتن تاثير نخواهد گذاشت.
 
كارشناس امور رژيم صهيونيستي اظهار داشت: نخست وزير رژيم صهيونيستي سعي مي كند دولت آمريكا را تحريك كرده و اين كشور را گرفتار جنگي ديگر كند اين در حالي است كه اوباما تازه نيروهاي خود را از عراق خارج كرده و علاوه بر اين در صدد خروج نيروهاي خود از افغانستان است و تلاش مي كند رويكرد جنگ طلبي جورج بوش ،رييس جمهور پيشين آمريكا، را تغيير دهد.

وي افزود: رژيم صهيونيستي مي خواهد كه آمريكا به نمايندگي از اين رژيم درگير جنگ شود اما بحران اقتصادي در مرحله كنوني به آمريكا اجازه چنين درگيري هايي را نمي دهد.

هواش تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي يكي از مراجع تصميم گيري براي سياست داخلي آمريكاست و از طريق  لابي صهيونيستي ايالات متحده آمريكا "آيپك" تاثير به سزايي در سمت دهي به افكار عمومي و رسانه ها در اين كشور دارد.

پژوهشگر امور رژيم صهيونيستي خاطر نشان كرد: اين رژيم سعي مي كند نيازهاي خود را به عنوان نيازهاي آمريكا جا بزند. در همين راستا، اقدام به جريان سازي درباره برنامه هسته اي ايران مي كند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي بيم آن دارد كه پيشرفت برنامه هسته اي ايران و تبديل آن به برنامه اي نظامي موجوديت اين رژيم را تهديد كند به همين سبب بر اساس تصور خود سعي مي كند جلوي پيشرفت ايران را در اين مجال بگيرد.

هواش گفت: به همين سبب تل آويو سعي مي كند آمريكا را گرفتار جنگ با ايران كند و دولت واشنگتن را تحت فشار قرار دهد و سلاح هاي پيشرفته به دست آورد تا بتواند به نوعي به تعادل قدرت در منطقه دست يابد.

6-19:11
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها