سوریه: قانون «کشور یهود» رژیم صهیونیستی از آپارتاید آفریقای جنوبی بدتر است

سوریه: قانون «کشور یهود» رژیم صهیونیستی از آپارتاید آفریقای جنوبی بدتر است
شنبه 30 تير 1397 - 20:43

وزارت امور خارجه سوریه تصویب قانون «کشور یهود» در رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که «این قانون، نژادپرستی رژیم اشغالگر را نهادینه می‌کند».

العالم _ سوریه 

یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه، امروز شنبه، قانون جدید رژیم صهیونیستی را که به «کشور یهود» موسوم است، بشدت محکوم کرد. 

«کشور یهود» نام قانونی است که پنجشنبه شب گذشته (بیستم ژوئیه-28 تیر) در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را در فلسطین اشغالی فراهم می‌کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به نقل از این منبع که نامش فاش نشد نوشت که «سوریه با شدیدترین وجه ممکن این قانون را محکوم می‌کند؛ قانونی که نژادپرستی این رژیم اشغالگر را که زشتی آن از رژیم آپارتاید منحل شده در آفریقای جنوبی بیشتر است، نهادینه می‌کند».

«آپارتاید» یکی از اشکال تبعیض نژادی است که معنای آن «جدا نگه داشتن افراد نژادهای غیرسفید» و محروم کردن آنان از حقوق‌های سیاسی و غیرسیاسی معینی است. این رژیم در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۱ با ریاست جمهوری نلسون ماندلا لغو شد.

به گفته این منبع سوری، «اگر حمایت بی‌حدوحصر دولت‌های متوالی آمریکا از این رژیم سرکش و خارج از قانون بین‌المللی نمی‌بود، این قانون اسرائیلی نمی‌توانست تصویب بشود». 

این منبع وزارت خارجه سوریه با تأکید بر حقوق تاریخ مردم فلسطین در وطن خودشان، قانون «کشور یهود» رژیم صهیونیستی را «نقض آشکار قانون بین‌الملل و تجاوز به حقوق تاریخی ملت فلسطین» برشمرد. 

این قانون علاوه بر اعلام شهر قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، «توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را ارزش ملی دانسته و برای ارتقای شهرک‌های فعلی و تاسیس شهرک‌های جدید اقدام می‌کند».

روز گذشته، حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای، قانون «کشور یهودی» رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم و اعلام کرد که «این قانون فتح باب وسیعی برای جذب تمام یهودیان جهان و اسکان آن‌ها به جای ساکنان حقیقی فلسطین است» که «با هدف محروم ساختن فلسطینیان از حق بازگشت و بیرون راندن باقی مانده آن‌ها از فلسطین» تصویب شده است.

تصویب قانون جنجالی و تبعیض‌آمیز «کشور ملی یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» با اعتراضات مختلفی در داخل و خارج از فلسطین اشغالی مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها