قاهره: قانون «کشور یهود» تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند

 قاهره: قانون «کشور یهود» تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند
شنبه 30 تير 1397 - 20:49

وزارت خارجه مصر پس از گذشت سه روز از تصویب قانون «کشور یهود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با این قانون اعلام کرد.

العالم _ مصر

دولت مصر امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود با قانون «کشور یهود» را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که قانون مذکور مفهوم اشغالگری و تبعیض نژادی را نهادینه و فرصت‌های تحقق آشتی و دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین را تضعیف می‌کند و گذشته از آن پیآمدهایی برای حق بازگشت آوارگان فلسطینی که یک حق ثابتی است، خواهد داشت.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در بیانیه مذکور درباره خطرات احتمالی ناشی از این قانون در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی و نیز تبعات آن برای آینده روند سازش و حل‌وفصل عادلانه قضیه فلسطین هشدار داده شده است.

دولت مصر ضمن تأکید بر موضع ثابت این کشور در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای حفظ حقوق تاریخی و قانونی ملت فلسطین و ازسرگیری روند سازش بر اساس اصل راه‌حل دو دولت شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی بامداد روز پنج‌شنبه این لایحه را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها