گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا با مقام کره‌ای درباره ایران

گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا با مقام کره‌ای درباره ایران
يکشنبه 31 تير 1397 - 01:02

وزیر خزانه‌داری آمریکا در حاشیه اجلاس وزرای اقتصاد گروه ۲۰ با همتای کره‌ای خود دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

العالم-آمریکا

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه با «کیم دونگ یون» معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی کره جنوبی دیدار کرد.

منوشین که برای شرکت در اجلاس وزرای اقتصاد گروه ۲۰ به بوینس آیرس آرژانتین سفر کرده، در توییتر نوشت که با این مقام کره‌ای درباره کره شمالی، ایران و تجارت «گفت‌وگوی سازنده‌ای» داشته است.

مقام‌های آمریکایی که در تلاش هستند تا کشورهای جهان را برای اعمال تحریم علیه ایران با خود همراه کنند، در هفته‌های گذشته از هر فرصتی برای رایزنی با مقام‌های خارجی درباره ایران استفاده کرده‌اند.

بنا بر اعلام کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا که وظیفه هماهنگی و اعمال تحریم‌های یکجانبه را بر عهده دارد، ده‌ها تیم را به پایتخت‌های مختلف اعزام کرده تا در آستانه احیای تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، با کشورهای مختلف در این مورد هماهنگی کند.

منوشین هفته پیش به خبرنگاران آمریکایی گفت قصد دارد در حاشیه نشست وزرای اقتصاد گروه ۲۰، درباره ایران با وزرای کشورهای مختلف صحبت کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از رسیدن به کاخ سفید بارها از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده بود، اردیبهشت ماه امسال بالاخره از این توافق خارج شد. واشنگتن تا آبان ماه به کشورهای مختلف فرصت داده تا واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

کره جنوبی یکی از واردکنندگان عمده نفت از ایران است و گفته تلاش می‌کند از تحریم‌های آمریکا معافیت دریافت کند. واشنگتن در ابتدا اعلام کرده بود همه کشورها باید تا آبان ماه واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کنند، اما منوشین هفته پیش گفت ممکن است واشنگتن برای ممانعت از وارد شدن شوک به بازار جهانی نفت، برای برخی از کشورها معافیت‌هایی صادر کند. با این حال، او گفت این معافیت‌ها دائمی نیست و هدف از آن‌ها کاهش آرام و بی‌دردسر واردات نفت از ایران است.

فارس

پربیننده ترین خبرها