پوتین: غرب در مواضع خود در قبال سوریه "بازنگری" کند

پوتین: غرب در مواضع خود در قبال سوریه
پنج‌شنبه 16 شهريور 1391 - 12:27

ولاديمير پوتين رييس جمهور روسيه، کشورهاي غربي را به بازنگري در مواضع خود در قبال سوريه فرا خواند و تضمين امنيت همه طرف هاي حاضر در روند سياسي حل بحران را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه عربی زبان "روسیا الیوم" تاکید کرد: اولویت کنونی، توقف خشونت ها و نشاندن طرف های درگیر پای میز مذاکره است، تا در ادامه تعیین رویکردهای آینده ممکن شود.  

رییس جمهور روسیه با اشاره به این که کشورش «ضرورت تغییر در سوریه را حس می کند»، با هرگونه تلاش برای تغییر خشونت آمیز مخالفت کرد و توقف ارسال سلاح به داخل سوریه را خواستار شد.

پوتین در ادامه با هشدار در مورد این که «عده ای درصدد به کارگیری نیروهای القاعده برای رسیدن به اهداف خود در سوریه هستند»، این سیاست ها را برای منطقه «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

رییس جمهور روسیه در ادامه با اشاره به ناآرامی های بحرین و عربستان تصریح کرد: برای من کاملا مشخص است که این وقایع، بخشی از تاریخ تحول این کشورهاست. بدیهی است که سران این کشورها از ضرورت ایجاد تغییر و تحول غافل بوده اند و در زمان لازم، برای اجرای اصلاحات ضروری اقدامی نکرده اند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها