نتانیاهو: انتقال «کلاه سفیدها» به درخواست ترامپ انجام شد

نتانیاهو: انتقال «کلاه سفیدها» به درخواست ترامپ انجام شد
يکشنبه 31 تير 1397 - 20:19

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقال اعضای گروه موسوم به «کلاه سفیدها» را اقدامی «انسانی» توصیف کرد و گفت این اقدام به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با تایید انتقال صدها نفر از اعضای گروه موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه به اردن، گفت تل‌آویو این اقدام را به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام داده است.

بامداد امروز نشریه «بیلد» آلمان در خبری اختصاصی از انتقال ۸۰۰ نفر از کلاه سفیدها به همراه خانواده‌هایشان از نزدیکی جولان به اردن خبر داد. این نشریه نوشته بود این عملیات را نظامیان اسرائیلی انجام داده‌اند و این افراد قرار است از اردن به اروپا منتقل شوند.

هرچند کلاه سفیدها در رسانه‌های غربی به عنوان گروهی فعال در زمینه امدادرسانی در مناطق جنگی به تصویر کشیده شده‌اند، اما مستندات و گزارش‌های زیادی از رابطه نزدیک این سازمان با گروه تروریستی «القاعده» منتشر شده است. تل‌آویو در سال‌های گذشته به بهانه امدادرسانی به مردم سوریه، از این گروه حمایت کرده و بعضا آشکارا به پشتیبانی از این سازمان پرداخته است.

به نوشته پایگاه «عاروتص شوع»، نتانیاهو که امروز در ابتدای نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: «چند روز پیش رئیس‌جمهور ترامپ به همراه "جاستین ترودو" نخست‌وزیر کانادا و دیگران از من خواستند به نجات صدها نفر از کلاه سفیدها از سوریه کمک کنم.»

وی افزود: «این افراد زندگی بسیاری را، زندگی بسیاری از افرادی را که در معرض خطر بودند، نجات دادند. بنابراین من موافقت کردم که اجازه داده شود آن‌ها از طریق اسرائیل به دیگر کشورها منتقل شوند. این یک اقدام انسانی مهم بود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بار دیگر گفت ارتش این رژیم از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه ممانعت کرده و در عین حال در غزه هم در حال مقابله با اعتراض فلسطینی‌ها است. او حملات چند روز گذشته به نوار غزه را «ضرباتی سخت» به حماس توصیف کرد و گفت در صورت نیاز «آن‌ها را هفت برابر سخت‌تر هدف قرار خواهیم داد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها