اردن تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی را محکوم کرد

اردن تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی را محکوم کرد
يکشنبه 31 تير 1397 - 20:30

وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی به ویژه ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به این مسجد را محکوم کرد.

العالم _ اردن

«جمانه غنیمات» ضمن محکوم کردن تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تأکید کرد که این قبیل اقدامات مردودی که با حمایت پلیس اسرائیل صورت می‌گیرد، نقض حریم این مکان مقدس است و باعث جریحه‌دار شدن احساسات نمازگزاران و مسلمانان در سراسر جهان می‌شود.

غنیمات افزود که این تجاوزات نقض تعهدات اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و نیز نقض تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که بر ضرورت محترم شمردن اماکن عبادی تأکید شده است.

طبق گزارش خبرگزاری عمون، سخنگوی دولت اردن تصریح کرد که سفارت ما در تل‌آویو نیز نامه‌ اعتراض‌آمیز به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص محکومیت این تجاوزات ارائه کرده و خواستار توقف فوری آن شده است.

صبح امروز (یکشنبه) حدود 1023 شهرک‌نشین یهودی به دعوت سازمان‌ها و گروهک‌های صهیونیستی افراطی به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند و در حالی که پلیس رژیم صهیونیستی برای حفاظت از آنها بشدت تدابیر امنیتی برقرار کرده بود، آیین‌های تلمودی انجام دادند.

این اقدام به مناسبت سالروز آنچه «یادبود تخریب هیکل (معبد موهوم صهیونیست‌ها)» نامیده می‌شود، انجام شد. پلیس رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در ورودی‌های مسجدالاقصی مستقر شد و کارت‌های هویتی کسانی را که قصد ورود داشتند، بررسی می‌کرد. 

 

پربیننده ترین خبرها