محمد عبدالسلام:

هیچ بینش و تفکر سیاسی پخته‌ای برای حل بحران یمن از سوی جامعه جهانی وجود ندارد

هیچ بینش و تفکر سیاسی پخته‌ای برای حل بحران یمن از سوی جامعه جهانی وجود ندارد
يکشنبه 31 تير 1397 - 22:33

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی و عدم شناخت مردم و مقاومت آنها را از جمله علل شکست این ائتلاف در جنگ الحدیده دانست.

العالم _ یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در گفت‌وگو با هفته‌نامه «لا» بر شکست سناریوی دشمن سعودی برای حمله به الحدیده تاکید و اعلام کرد که ائتلاف سعودی در حملات خود به ساحل غربی یمن به جنگ روانی و پروپاگاندای رسانه‌ای تکیه کرد تا شاید بتواند این شکست را لاپوشانی کند.

وی مقاومت و نقش مردم را یکی از مهمترین دلایل شکست ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ الحدیده برشمرد و گفت: نقش مردم در پایبندی به مساله حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور ستودنی است.

محمد عبدالسلام تصریح کرد که پس از سه سال و نیم جنگ مستمر متجاوزان علیه یمن، جنگ الحدیده و ساحل غربی به کشورهای اشغالگر آموخت که به دلیل نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی و نشناختن مردم یمن است که با شکست مواجه می‌شوند، این در حالی است که در کنار ائتلاف متجاوز، کشورهای زیادی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس هستند که با تمامی تجهیزات نظامی خود در جنگ علیه یمن شرکت دارند و به این ائتلاف کمک می‌کنند.

سخنگوی انصارالله با بیان اینکه مقاومت مردم یمن در برابر حملات ائتلاف سعودی، مسوولان خارجی را شگفت‌زده کرده است، گفت: ما با ده‌ها سفیر و نماینده کشورهای مختلف حتی آن‌هایی که به دشمن کمک کردند، دیدار کردیم و آنها از مقاومت یمنی‌ها متعجب هستند.

وی افزود: مواضع ما درباره بندر الحدیده و تجاوزات ائتلاف در ساحل غربی یمن، همان چیزی است که سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در سخنرانی‌های خود عنوان کرده است.

عبدالسلام اعلام کرد که رایزنی‌های سیاسی با سازمان ملل و جامعه جهانی وجود دارد، اما هیچ بینش و تفکر سیاسی پخته‌ای برای حل بحران وجود ندارد.

او گفت که سازمان ملل طرحی را به عنوان اصول راه‌حل جامع معرفی کرد، اما این طرح نیاز به اصلاحات و بررسی دارد.

سخنگوی جنبش انصارالله با تاکید بر اینکه نماینده سازمان ملل در امور یمن هنوز نتوانسته چیزی ارائه کند، گفت: مارتین گریفیتس باید بداند که راه‌حل‌های جزئی به جایی نخواهد رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها