اردن درباره انتقال کلاه سفیدها به روسیه گزارش داد

اردن درباره انتقال کلاه سفیدها به روسیه گزارش داد
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 11:16

وزیر خارجه اردن در تماس با همتای روس خود ضمن گفت وگو در خصوص اوضاع خاورمیانه، در باره آخرین وضعیت گروه کلاه سفیدها که روسیه آنها را گروهی تروریستی می نامد، به مسکو گزارش داد.

العالم ـ اردن

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد که این افراد پس از ترک سوریه و عبور از سرزمین های اشغالی وارد اردن شدند و قرار است پس از توقف کوتاه عازم کشورهای غربی شوند. 
لاوروف نیز در ادامه گفت وگوی تلفنی بر اهمیت کمک به سوریه برای بازسازی کشور در دوره پسابحران و بازگشت مهاجران سوری به کشورشان تاکید کرد.
وزیر خارجه اردن تلاش های روسیه برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشور خود را مثبت ارزیابی و از آمادگی اردن برای همکاری به منظور بازگشت مهاجران سوری خبر داد. 
به گزارش ایرنا، روسیه همواره از کلاه سفیدها که در ظاهر گروهی مدافع حقوق بشر است به عنوان گروهی تروریستی یاد می کند که با به تصویر کشیدن تصاویری نادرست و وارونه از واقعیت جنگ در سوریه تلاش دارد تروریست ها را مظلوم نشان دهد.
مقام های روسیه بارها مدعی شده اند که این گروه از طرف برخی کشورهای غربی مدیریت می شوند و تلویحا انگلیس را به نقش داشتن در هدایت آنها متهم کرده اند.
به گزارش رسانه ها، رژیم صهیونیستی در یک عملیات محرمانه دیشب حدود 800 عضو این گروه و خانواده های آنان را از جنوب غرب سوریه به داخل سرزمین های اشغالی و از آنجا به اردن منتقل کرد.
رسانه ها به نقل از "اویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این انتقال بر اساس درخواست آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام شد و این افراد به اردن منتقل شدند و از آنجا به انگلیس، آلمان و کانادا می روند. 
سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست "جمیز لو میجرر" کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد. 
بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند. 
اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده است، نشان می دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.
پس از انتشار آخرین فیلم تهیه شده توسط این گروه که در دومای سوریه رخ داد، ارتش سوریه وارد شهر دوما محل فیلم برداری شد و خبرنگاران روس موفق شدند با افراد مجروح در فیلم ساختگی کلاه سفیدها مصاحبه بگیرند و پرده از فیلم های جعلی این گروه بردارند که به مردم می گفتند تنها در صورت شرکت در فیلم و بازی کردن نقش فردی که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته، به آنها غذا و دارو خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها