وعده 18 میلیارد دلاری قطر به مصر

وعده 18 میلیارد دلاری قطر به مصر
جمعه 17 شهريور 1391 - 04:57

نخست وزير قطر اعلام کرد که کشورش طي 5 سال 18 ميليارد دلار در مصر سرمايه گذاري خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ حمد بن جاسم" پس از دیدار با "محمد مرسی" رئیس جمهوری مصر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، تحقیقات ویژه درباره این طرح های سرمایه گذاری برای بررسی آنها از نظر فنی و اقتصادی آغاز خواهد شد.

شیخ حمد خاطرنشان کرد، این نخستین بار است که برنامه زمانی برای سرمایه گذاری با دولت مصر تعیین می شود، چرا که در همه توافقهای گذشته هیچ گونه جدول زمانی تهیه نمی شد؛ این امر بیانگر جدیت دولت کنونی مصر برای همکاری با قطر در ایجاد سرمایه گذاری های قوی است.

"هشام قندیل" رئیس شورای وزیران مصر گفت: با دولت قطر توافق شده است که 8 میلیارد دلار در فعالیتهای مختلف در مصر سرمایه گذاری شود که در مقدمه آنها طرح های تولید آهن و برق در منطقه شرق التفریعه است، که طی 5 سال آینده اجرایی می شود .. علاوه بر این منطقه ای توریستی در دریای مدیترانه به ارزش 10 میلیارد دلار ایجاد می شود که هدف از آن جذب گردشگران و تقویت خطوط هوایی و پروازهای بین دو کشور است.

قندیل اظهار داشت که قطر به مبلغ تعیین شده قبلی برای حمایت از مصر پایبند بوده، به صورتیکه در ماه رمضان گذشته نیم میلیارد دلار از این مبلغ را پرداخت کرده و بقیه آن نیز طی 2 ماه آینده تحویل داده خواهد شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها