اعتراض فلسطینی‌ها به ناکارآمدی "فیاض"

اعتراض فلسطینی‌ها به ناکارآمدی
جمعه 17 شهريور 1391 - 07:25

رام الله(العالم)- ساکنان شهرهاي مختلف کرانه باختري در اعتراض به شرايط بد اقتصادي از جمله افزايش قيمت کالاهاي اساسي ،سوخت و ماليات، تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد، تظاهرات كنندگان با سردادن شعارهایی بركناري سلام فياض نخست وزیر دولت انتصابي تشكيلات خودگردان را خواستار شده، و او را مسئول اين اوضاع دانستند. 

بحران اقتصادي در كرانه باختري در ماه هاي اخير با توجه به توقف کمک مالی کشورهای عربي و بين المللي، گسترش یافته و افزايش قيمت ها، خشم مردم را در پي داشته است.

بسیاری از فلسطینی ها تنشها و بحران ها را نتيجه طبيعي توافقنامه هاي اقتصادي تشکیلات خودگردان با اشغالگران، ناتواني دولت فلسطين در برون رفت از پيامدهاي توافقنامه اقتصادي پاريس و نبود افق سياسي روشن در سايه سياست هاي رژيم اشغالگر قدس می دانند.

يكی از شهروندان رام الله به خبرنگار العالم گفت: فياض اقداماتی مانند ساخت كارخانه براي بي نياز شدن از كار فلسطينيان در اراضی اشغالی يا ساير كشورها انجام نداده است، و تنها به افزایش مالیات شهروندان که درآمدی ندارند پرداخته است.

يك شهروند ديگر، دولت فلسطين را در اين زمينه مقصر دانست و گفت: مردم گرسنه اند و اوضاع هر روز بحراني تر مي شود.

"سمير حليله" مدير اجرايي گروه اقتصادي "باديكو" تأکید کرد: تظاهرات در الخليل، رام الله و ساير شهرها را به علت شرایط ناگوار اقتصادی و ناکارآمدی دولت، كاملا موجه است.

 به نظر فلسطینی ها، دیدگاه های فياض كه به اصطلاح مرد اقتصاد است، درباره خودكفايي و استقلال اقتصادي شكست خورده است، و راهي جز استعفا ندارد.

09/07           19:38           Fa

 

پربیننده ترین خبرها