خوشرو: آمریکا مسئول اقدامات تروریستی منافقین است

خوشرو: آمریکا مسئول اقدامات تروریستی منافقین است
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 03:30

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواستار توقف سیاست های آمریکا در حمایت از گروهک منافقین شد و تاکید کرد: مسئولیت بین المللی جرائم تروریستی این گروهک، متوجه دولت آمریکا است.

العالم-ایران

غلامعلی خوشرو در نامه ای به تاریخ 26 تیرماه امسال به شورای امنیت پیرو نامه های پیشین در 13 دیماه، 21 مهرماه و 29 خرداد سال 1396 توجه این شورا را به نکات زیر جلب کرده و خواستار ثبت این نامه به عنوان سند این شورا شده است.

در نامه نمایندگی ایران آمده است: برخی از شخصیت های سیاسی و همکاران دولت آمریکا همچون رودولف ویلیام لوئیس جولیانی و نیوتن لروی گینگریچ در نشست 30 ژوئن 2018 (9 تیرماه 97) یک فرقه تروریستی ضد ایرانی حضور یافتند که به طور آشکار خشونت علیه شهروندان ایرانی را ترویج می کرد.

خوشرو تصریح کرده است: این همکاران دولت ایالات متحده در وارد ساختن اتهامات بی اساس و اظهارات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته اند.

وی یادآور شده است: سازمان مجاهدین خلق (ام کی او) یک فرقه تروریستی مشهور و مسئول مرگ بیش از 17هزار ایرانی همچون نمایندگان مجلس، مقامات عالی رتبه دولتی و نظامی، شهروندان عادی بی گناه و همچنین اتباع خارجی است که بارها از سوی اعضای سازمان ملل و ارگان های مستقل مستند شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: این فرقه تروریست و خشونت گرا سال ها به عنوان گروه تروریستی از سوی آمریکا و دیگر دولت ها و اتحادیه های منطقه ای به دلیل ارتکاب جرائم تروریستی در فهرست گروه های تروریستی و تحریم قرار گرفته بودند.

خوشرو با بیان اینکه حذف این فرقه از لیست آمریکا در 2012 با پرداخت پول به لابی های سیاسی آمریکا انجام شد، تاکید کرده است: این اقدام، تنها نشان دهنده رویکرد استاندارد دوگانه و انتخابی دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم است.

وی اظهار کرده است: بر خلاف ادعاهای اخیر گمراه کننده این گروه تروریستی، ادله و شواهد کافی مبنی بر تداوم ایدئولوژی انحرافی خطرناک و شیوه رفتار مطرود و همچنین دخالت در عملیات تروریستی وجود دارد که مسئولیت بین المللی همه آنها با ایالات متحده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده است: این فرقه با سرویس های اطلاعاتی دشمن در توطئه های ترور دانشمندان هسته ای ایران در سال های 2010 تا 2015 همکاری کرد. این گروه تروریستی همچنین به نظامیان صدام حسین در تجاوز علیه ملت ایران (سپتامبر 1980 تا اوت 1988 ) و به طور مستقیم در کشتار کردها و مردم عرب در عراق، یاری رساند.

خوشرو تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه مردم ایران از جمله حمایت و تامین مالی گروهک منافقین را به عنوان گروه تروریستی محکوم می کند و این اقدام غیرقانونی را در نقض حقوق بین الملل، اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و همچنین قوانین بین المللی مقابله با تروریسم به ویژه تعهدات بین المللی دولت ایالات متحده برای جلوگیری، محاکمه و مجازات جرایم تروریستی می داند.

وی تاکید کرده است: دولت آمریکا باید با دست برداشتن از ادامه این سیاست ها، چنین اقدامات غیرقانونی را متوقف کند.

ایرنا

 

پربیننده ترین خبرها