آمریکا تعدادی از مهاجران را بدون کودکان آنها اخراج کرد

آمریکا تعدادی از مهاجران را بدون کودکان آنها اخراج کرد
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 11:06

ایالات متحده بیش از ۴۵۰ نفر از والدین مهاجر را که به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده بودند از این کشور اخراج کرده و این در حالی است که کودکان آنها همچنان در آمریکا به سر می‌برند.

العالم- آمریکا 

به نقل از رویترز، یک شکایت مشترک از سوی دولت فدرال و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نشان می‌دهد که 463 نفر از والدین مهاجری که در زمان ورود غیرقانونی به خاک آمریکا از کودکان خود جدا شده اند از این کشور اخراج شده اند ولی کودکان آنها همچنان در آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، یک قاضی فدرال تا روز پنجشنبه به دولت آمریکا فرصت داده است تا زمینه لازم برای به هم رسیدن مجدد اعضای خانواده‌های جدا شده را فراهم کند.

در این شکایت به این مساله اشاره‌ای نشده است که چرا این 463 نفر خاک آمریکا را ترک کرده اند ولی مقام های رسمی دولت آمریکا پیش از این اذعان کرده اند که برخی از والدین بدون کودکان شان اخراج شده اند.

تا روز دوشنبه بیش از 879 نفر از والدین مهاجر توانسته‌اند بار دیگر به کودکان خود برسند. پس از دستور دولت ترامپ در ماه آوریل برای اعمال سیاست "تحمل صفر" در قبال مهاجران غیرقانونی، حدود 2500 کودک از والدین خود جدا شده اند. اجرای این سیاست پس از مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی ، در ماه ژوئن پایان یافت.

تسنیم 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها