نمایندگان کویتی در ضیافت شورشیان سوریه

نمایندگان کویتی در ضیافت شورشیان سوریه
جمعه 17 شهريور 1391 - 12:56

دو نماينده سلفي پارلمان كويت با ورود غيرقانوني و محرمانه به سوريه از طريق مرزهاي تركيه، با يكي از فرماندهان شورشيان مسلح سوريه كه در ادلب زخمي زخمي شده بود، ديدار و از او عيادت كردند.

به گزارش پايگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه به پايگاه خبري عربي پرس خبر دادند كه "وليد الطبطبائي" و "جمعان الحربش" از نمایندگان وهابی مجلس الامه کویت در سفري مخفیانه كه با هماهنگي سازمان اطلاعات تركيه صورت گرفت، به عيادت سروان فراری ارتش "عمار الواوي" فرمانده تيپ ابابيل از گروهک‌هاي شبه نظامي وابسته به ارتش آزاد سوريه رفتند و به وی قول کمک‌های بیشتر را دادند.

علت سفر اين دو نماينده كويتي به سوريه و ديدار با الواوي تلاش براي جلوگيري از بروز اختلاف بر سر جانشيني وي ذكر شده است چرا که زيردستان او براي مرگ و تصدي پستش لحظه شماري مي كنند، او چند روز پیش در حمله هوایی ارتش سوریه به یکی از مخفی‌گاه‌های شورشیان در استان ادلب به شدت زخمی شد و برای درمان به بیمارستانی در ترکیه منتقل گردید.

علت رقابت بر سر تصدي پست الواوي آن است كه تيپ ابابيل از حمايت مالي ويژه سلفي‌هاي كويت برخوردار است و سلفي‌ها تلاش دارند آن را از ساير گروهك‌هاي مسلح فعال در سوريه متمايز جلوه دهند به همين سبب ديگر گروه‌هاي مسلح به پست الواوي با حسادت مي نگرند.

 میلیون‌ها دلاری که وهابی‌های کویتی از جیب خود یا خزانه دولت کویت می‌گیرند صرف خرید سلاح، تجهیزات و دیگر امکانات رفاهی و درمانی برای شورشیان گروهک ابابیل می‌شود و آنها به پشتوانه همین دلارها توانسته‌اند وضعیت بهتری نسبت به دیگر گروه‌های شورشی داشته باشند.

 الواوي، سروان جدا شده از ارتش سوريه با شماري از عناصري كه همراهش بودند، در نزديكي فرودگاه نظامي ابوالظهور در حومه ادلب هدف حمله ارتش سوريه قرار گرفت كه در اين حمله شماري از عناصري كه همراه او بودند كشته شدند و او زخمي شد.

 پیش از این نیز برخی از نمایندگان وهابی مجلس بحرین از طریق ترکیه خود را به داخل سوریه رسانده بودند و با برخی از گروه‌های شورشی در استان حلب دیدار کرده بودند. ترتیب این سفرها را سازمان اطلاعات ترکیه می‌دهد تا از این رهگذر باعث تقویت روحیه شورشیان شود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها