خلفان: اخوان می خواهد همه اعراب را کنترل کند

خلفان: اخوان می خواهد همه اعراب را کنترل کند
جمعه 17 شهريور 1391 - 15:25

رئيس پليس دبي نسبت به سوء استفاده آمريكا از جماعت اخوان المسلمين به منظور سلطه بر كشورهاي عرب حوزه خليج فارس در سال 2016 هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ضاحي خلفان در پایگاه خود در شبکه اجتماعی تويتر افزود: هدف از اين اقدام، نه خدمت به منافع اعراب بلكه خدمت به منافع كاخ سفيد است لذا مسئولان امارات نگران هم‌سويي غرب با اسلام گرايان اين كشور به عنوان مظلومان سياسي است.

اين سخنان نشانه ترس حكام سني منطقه از شيوه اين گروه سني مذهب در زمينه برخورد انعطاف پذير با ايران به عنوان دشمن شيعه آنان است. به رغم وجود رويكردهاي ليبراليستي هم‌سو با غرب در برخي پایتخت‌ها و شهرهای حوزه خلیج فارس مانند دبي، عمده هيات حاكم در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس براي حفظ چهره اسلامي خود تلاش مي‌كنند.

سخنان جدید ضاحی خلفان در حالی ایراد می‌شود که او در طول یک‌ سال گذشته با اتخاذ مواضع ضد اخوانی به خصوص پس از پیروزی محمد مرسی در مصر، نسبت به کنترل کشورهای حوزه خلیج فارس توسط آنها هشدار می‌دهد.

نکته جالب اما در مورد مواضع رئیس پلیس دبی، اتهام همکاری اخوان و آمریکا علیه کشورهای حوزه خلیج فارس و کل منطقه است. اظهارات خلفان در برخی موارد باعث ایجاد تنش‌هایی میان کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص امیرنشین دبی با برخی از کشورهای منطقه مانند قطر و حتی مصر شده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها