لس آنجلس تایمز:

مقام های واشنگتن درک درستی از مردم ایران ندارند

مقام های واشنگتن درک درستی از مردم ایران ندارند
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 17:34

روزنامه لس آنجلس تایمز به نقل از ایرانی هایی که سخنرانی مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا را شنیدند، نوشت: مقام های آمریکایی درک درستی از مردم ایران ندارند.

العالم ـ آمریکا

این روزنامه آمریکایی نوشت، "فرشاد فراحت" ایرانی ساکن کالیفرنیا که به امید شنیدن درباره طرحی برای کمک به مردم ایران از سوی وزیر خارجه آمریکا به "سیمی ولی" آمده بود، گفت که حرف های پمپئو چیزی جز لفاظی و رجزخوانی نبود.
فراحت با اشاره به سخنان یکشنبه شب پمپئو تحت عنوان "حمایت از صدای ایرانی ها" گفت: آنها (آمریکا) سیاستی در رابطه با ایران ندارند. واقعیت آن است که آنها عمیقا به مردم ایران لطمه می زنند. 
پمپئو در سخنرانی یکشنبه شب برای ایرانی های مقیم جنوب کالیفرنیا، از دولت ایران به عنوان دولتی غیرطبیعی یاد کرد و گفت که از ایرانی هایی که این دولت را به چالش بکشند، حمایت می کند.
فراحت افزود: امیدوار بودم او درباره تعامل اقتصادی با ایران، تقویت جامعه مدنی، جنبش های دمکراتیک و طبقه متوسط و ... صحبت کند. 
ائتلاف "روابط عمومی آمریکایی های ایران تبار" در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای این ائتلاف با پمپئو صحبت کردند و او را در جریان مخالفت یکپارچه ایرانی های مقیم آمریکا با ممنوعیت سفر ایرانی ها از سوی دولت آمریکا و هرگونه درگیری نظامی با ایران گذاشتند. 
این ائتلاف همچنین هشدار داد که حمایت از مردم ایران نباید با حمایت از گروه های مخالفی مانند گروهک تروریستی منافقین که پیش از این در فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بودند، اشتباه گرفته شود. 
ایرانی های مقیم آمریکا که با سیاست های ترامپ مخالفند، گفتند، حمایت دولت آمریکا از مردم ایران و در عین حال از اعمال تحریم ها و بازداشتن آنها از ورود به آمریکا مایه تعجب است.
"رضا مرعشی"، مدیر پژوهش شورای ملی ایرانیان آمریکا در این رابطه گفت: فکر می کنم این سخنان توهین در سالنی پر از ایرانی های مقیم آمریکا بود و به آنها می گویم که اطلاعاتی را که دهه ها درباره نحوه حل مشکل ایران دارید، فاقد هیچ مدرک واقع بینانه و عینی است. تصور نمی کنم دولت ترامپ نگران ایرانی ها باشد. آنها از ما به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از لس آنجلس تایمز، "مهستی لشکاری" ساکن کالیفرینا، نیز گفت که سخنان پمپئو، ریاکارانه و فاقد طرح خاصی بود.
لشکاری که سال 1994 از ایران به کالیفرنیا رفت، افزود: آنها (آمریکا) مدعی هستند که نگران مردم ایران هستند اما، پرسش این است که آنها چقدر درباره مردم ایران می دانند؟ اگر واقعا نگران مردم ایران هستند، چرا قوانین و مقررات مالی ضد مردم ایران وضع می کنند؟
"احمد احمدیان" که سال 2011 راهی آمریکا شده، گفت: به سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران بدبین هستم. 

پربیننده ترین خبرها