جمعی دیگر از آوارگان سوری در لبنان در انتظار بازگشت به کشورشان

جمعی دیگر از آوارگان سوری در لبنان در انتظار بازگشت به کشورشان
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 22:07

لبنان منتظر بازگشت شماری دیگر از آوارگان سوری به کشورشان است.

العالملبنان

جمعی از آوارگان سوری قبلاً در قالب سه گروه از طریق عرسال به کشورشان بازگشتند.

کمیته ای لبنانی برای هماهنگی میان دمشق و بیروت برای بازگرداندن آوارگان سوری به شکل داوطلبانه تلاش می کند.

گروهی از آوارگان سوری در لبنان دیروز عرسال را ترک کردند.

سری جدید از آوارگان سوری در چارچوب بازگشت داوطلبانه، با عبور از گذرگاه الزمرانی واقع در مرزهای سوریه و لبنان، این کشور را ترک کردند و به مناطق خود بازگشتند.

صدها تن از آوارگان در اردوگاه های مرزی عرسال به سمت مناطق القلمون غربی در سوریه عزیمت کردند.

خروج آوارگان از اردوگاه ها در راستای عملیات مشابهی بود که طی آن هزاران تن از آوارگان سوری پس  از آزادسازی مناطقشان، داوطلبانه، لبنان را ترک کردند و به مناطق خود بازگشتند.

دولت لبنان و حزب الله، مسئولیت بازگرداندن  آوارگان سوری به مناطقشان را برعهده گرفتند، حزب الله خواهان تشکیل کمیته ای خاص برای انجام هماهنگی میان لبنان و سوریه برای تسهیل این ماموریت بود.

«نوار الساحلی» مسئول پرونده آوارگان در حزب الله به شبکه خبری العالم گفت: متاسفانه برخی ها می خواهند که از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند و از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان جلوگیری کنند و این مساله به ضرر لبنان است.

برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی و برخی از سازمان های بین المللی از این موضوع انسانی برای اهداف سیاسی بهره برداری می کنند.

به اعتقاد ناظران، این موضوع می تواند زمینه ای برای اعمال فشار و بهره برداری سیاسی در داخل و خارج از لبنان باشد.

«سمير الحسن» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی به شبکه خبری العالم گفت: به نظر من، تا این لحظه، تصمیمی از طرف غرب برای حل این موضوع اتخاذ نشده است، غرب همچنان به دنبال بهره برداری از موضوع آوارگان است، و گرنه به محض پایان بازپس گیری سلسله جبال شرقی و جرود عرسال، بازگشت می توانست آغاز شود.

انتظار می رود که در روزهای آینده شمار بیشتری از آوارگان سوری، پس از رسیدگی به وضعیتشان ، لبنان را ترک کنند و به سوریه بازگردند.

پربیننده ترین خبرها